Mru Mru i jagoda

Tytuł oryginalny:
Mur ja mustikka
Autor:
Kaisa Happonen
Ilustracje:
Anne Vasko
Tłumaczenie:
Natalia Nordling
Margareta Nordqvist
Wydawca:
Wydawnictwo Widnokrąg (2020-2021)
ISBN:
978-83-958453-6-9, 978-83-958453-7-6
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

W lesie wszystkie niedźwiedzie jedzą jagody. Niektóre nawet je znajdują. A czasem na końcu drogi można znaleźć coś naprawdę ważnego. Każdego ranka Wielka wyruszała w podróż w poszukiwaniu jagód, które rosły bardzo, bardzo daleko. Mru Mru, jako że była mała, a Wielka była duża, ruszała za nim. Kroczenie ścieżką cały czas prosto i baaardzo długo jest jednak naprawdę okropnie nudne, zwłaszcza, kiedy w lesie dzieje się tyle ciekawych rzeczy! A przecież czasem wystarczy zrobić fikołka lub zboczyć ze ścieżki, by znaleźć coś wspaniałego! Czasem jagody, a czasem coś innego… Druga opowieść o sympatycznej niedźwiadce Mru Mru, która była nieco inna, niż inne niedźwiedzie. Fińska literatura dla dzieci w najlepszym wydaniu. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Mru Mru i jagoda" okazuje się być bardzo wzruszającą opowieścią, z perspektywy refleksyjnego rodzica nawet smutną. Na szczęście wygrywa dziecięce odczytanie i przygodowy charakter historii z małą niedźwiadką Mru Mru w roli głównej. • Owa psotna i ciekawska Mru Mru wyrusza z wiecznie pochłoniętą rozmyślaniami o jagodach (metafora m.in. ślepego dążenia do celu) mamą na wydawałoby się niekończącą się wędrówkę. Któż z nas nie zna klasycznej frazy "Daleko jeszcze?", która mimo że w histori dosłownie nie pada, to ... wisi w powietrzu :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo