Dlaczego mężczyźni nie słuchają, a kobiety nie umieją czytać map

Tytuł oryginalny:
Why men don't listen and women can't read maps
Autorzy:
Allan Pease
Barbara Pease
Tłumacz:
Małgorzata Samborska
Wydawcy:
Dom Wydawniczy Rebis (2004-2016)
G J Gruner Jahr Polska (2006)
Świat Książki (2001)
Wydane w seriach:
Poradnik Psychologiczny
Poradnik Psychologiczny - G+J Gruner + Jahr Polska
ISBN:
83-60376-51-4, 83-7227-918-7
83-7301-936-7, 978-83-7301-434-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
psychologia
publikacje popularnonaukowe

Autorzy przeanalizowali wiele przypadków relacji między kobietami i mężczyznami w różnych krajach, zapoznali się z najnowszymi odkryciami w funkcjonowaniu mózgu, badali zmiany zachowań społecznych. W efekcie powstała książka szokująca, ale też pouczająca i niezwykle barwna i dowcipna. Otóż nieporozumienia czy kłótnie nie wynikają ze złej woli, a z różnic mentalnych dzielących obie płcie. Przeczytajcie tę książkę, a zrozumiecie jej tytuł.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zapraszam do posłuchania na YouTube (ok 1 min): • https://www.youtube.com/watch?v=UH2VzdxuSbM • Lub do przeczytania: • https://pandunia.pl/dlaczego-mezczyzni-nie-sluchaja-a-kobiety-nie-umieja-czytac-map-recenzja-allan-barbara-pease/
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo