Rendez-vous ze śmiercią

Tytuł oryginalny:
Hercule Poirot
Ilustracje:
Marek
Cristina Stella
Fabien Alquier
Autor:
Didier Quella-Guyot
Tłumacz:
Paweł Łapiński
Scenariusz:
Didier Quella-Guyot
oraz:
Agatha Christie (1890-1976)
Paweł Łapiński
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska Sp. z o. o (2021)
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
Agatha Christie. Herkules Poirot
Herkules Poirot
Agatha Christie (Egmont Polska)
ISBN:
978-83-281-5931-0
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
5.0 (2 głosy)

Kolejna komiksowa adaptacja jednej z powieści Agathy Christie. Sięgnij po nią i przekonaj się, co robi Herkules Poirot podczas urlopu, a także czy rzeczywiście dane mu będzie beztrosko wypoczywać. "Agatha Christie. Herkules Poirot. Randez-vous ze śmiercią" to następna z komiksowych adaptacji przygód belgijskiego detektywa, stworzonego przez największą mistrzynię literatury kryminalnej. Historia opowiedziana w tym tomie rozpoczyna się w Jerozolimie. Do miejscowego hotelu przybywa rodzina Boyntonów: matka oraz dwoje pasierbów, którzy muszą skwapliwie wykonywać polecenia kobiety. Są dręczeni psychicznie i wykorzystywani; właściwie nie mogą podejmować samodzielnych decyzji. W trakcie wycieczki do Petry dochodzi do śmierci pani Boynton. Oczywiście, nikogo ten fakt jakoś szczególnie nie martwi. Policja ma powody sądzić, że doszło do morderstwa, a podejrzenie niemal od razu pada na członków jej rodziny. Do prawdy spróbuje jednak dotrzeć Herkules Poirot, który przypadkiem odpoczywa w okolicy. Do jakich wniosków doprowadzi go śledztwo i kto okaże się prawdziwym zabójcą? Agatha Christie była angielską pisarką, zajmująca się literaturą kryminalną. To jej zawdzięczamy słynną postać detektywa Herkulesa Poirot, a także równie charyzmatyczną bohaterkę - pannę Marple. Książki Christie są znane na całym świecie i stały się inspiracją dla wielu innych twórców. Za scenariusz odpowiada francuski krytyk, nauczyciel, a także scenarzysta, Didier Quella-Guyot. Autorem rysunków do komiksu jest natomiast Marc Charlier, występujący pod pseudonimem "Marek".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo