Morderstwo to nic trudnego

Tytuł oryginalny:
Murder is easy
Autor:
Agatha Christie (1890-1976)
Tłumacz:
Grażyna Ronikier
Wydawcy:
Publicat (2016)
Wydawnictwo Dolnośląskie (2014)
Wydawnictwo Dolnośląskie Oddział Publicat (2010-2013)
Wydane w seriach:
Seria z Gawronem
Klasyka Kryminału
Klasyka Kryminału - Wydawnictwo Dolnośląskie
Kolekcja kryminałów
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Seria nieszczęśliwych wypadków czy działanie seryjnego mordercy w „jednym z najzdrowszych miejsc w Anglii”? Trudno uwierzyć starszej pani z pociągu, że „morderstwo to nic trudnego”. Przewidziała, kto będzie kolejną ofiarą, ale sama zginęła w drodze do Scotland Yardu. Luke Fitzwilliam, jej współpasażer, próbuje rozwiązać zagadkę. Niebawem stwierdza, że zły los dosięga wszystkich, którzy weszli w drogę lordowi Withfieldowi. Arystokrata uważa, że sprawiedliwość jest po jego stronie... Do czasu!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Agatha Christie (1890-1976)
Tłumacz:Grażyna Ronikier
Wydawcy:Publicat (2016) Wydawnictwo Dolnośląskie (2014) Wydawnictwo Dolnośląskie Oddział Publicat (2010-2013)
Serie wydawnicze:Seria z Gawronem Klasyka Kryminału Klasyka Kryminału - Wydawnictwo Dolnośląskie Kolekcja kryminałów
ISBN:978-83-245-8862-6 978-83-245-9291-3 978-83-245-9384-2 978-83-271-5176-6 978-83-271-5468-2 978832459384 978-83-245-9384-22
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo