Język polski

Inne tytuły:
[Klasa 4]
płytoteka dla 8-klasowej szkoły podstawowej
Autorzy:
Leopold Staff (1878-1957)
Tadeusz Kubiak (1924-1979)
Adam Mickiewicz (1798-1855)
Aleksander Fredro (1793-1876) ...
Reżyseria nagrania:
Janusz Urbański (1912-1986)
Lektorzy:
Zofia Mrozowska (1922-1983)
Andrzej Łapicki (1924-2012)
Mieczysław Czechowicz (1930-1991)
Mariusz Dmochowski (1930-1992)
Opracowanie:
I. Karolakowa
A. Ołtarzewska
Alicja Szlązakowa
Halina Wróblówna
Wydawca:
Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza
Autotagi:
audiobooki
poezja
publikacje dydaktyczne
wiersze
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna Książnica Pedagogiczna im. Alfonsa Parczewskiego w Kaliszu - Katalog księgozbioru
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:[Klasa 4] płytoteka dla 8-klasowej szkoły podstawowej Gdynia Jesienne liście Kronika olsztyńska Kłótnia rzek Lis i kozieł Matka Mazurek Dąbrowskiego O człowieku, który się kulom nie kłaniał Ojczyzna Paweł i Gaweł Pierwszomajowe pozdrowienie Praca wre Śnieżyca
Autorzy:Leopold Staff (1878-1957) Tadeusz Kubiak (1924-1979) Adam Mickiewicz (1798-1855) Aleksander Fredro (1793-1876) Konstanty Ildefons Gałczyński (1905-1953) Jan Brzechwa (1900-1966) Edward Szymański (1907-1943) Ewa Szelburg-Zarembina (1899-1986) Roman Pisarski (1912-1969) Karol Koźmiński (1888-1967) Janina Broniewska (1904-1981)
Reżyseria nagrania:Janusz Urbański (1912-1986)
Lektorzy:Zofia Mrozowska (1922-1983) Andrzej Łapicki (1924-2012) Mieczysław Czechowicz (1930-1991) Mariusz Dmochowski (1930-1992)
Opracowanie:I. Karolakowa A. Ołtarzewska Alicja Szlązakowa Halina Wróblówna
Wydawca:Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza
Autotagi:audiobooki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania poezja publikacje dydaktyczne wiersze
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo