Potęga liczb:

jak liczby kształtują świat, w którym żyjemy

Tytuł oryginalny:
In great numbers
how numbers shape the world we live in
Autorzy:
Robert Klanten
Isabel Thomas
Maria-Elisabeth Niebius
Raphael Honigstein
Ilustracje:
Daniela Olejníková
Adam Pluszka
Tłumacz:
Adam Pluszka
Wydawcy:
Little Gestalten (2025)
Wydawnictwo Kropka imprint Wydawnictwa Marginesy (2021-2025)
ISBN:
978-83-66671-37-9, 978-83-67157-19-3
978-83-68382-16-7
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne

Liczby są wszędzie! "Potęga liczb" wprowadzi dzieci w fascynujący świat liczb i wyjaśni, jak pomagają nam w codziennym życiu. Czy potrafisz sobie wyobrazić świat bez liczb? Liczby są niezwykle ważne w codziennym życiu. Jak inaczej moglibyśmy prosić o trzy gałki lodów? Albo skąd wiedzielibyśmy, że zostało nam 60 minut na zabawę z naszymi przyjaciółmi, a nie 60 sekund? Dlaczego w ogóle minuta ma 60 sekund, a nie 100? Skąd się wzięło zero i jaki język rozumieją komputery? Przez wieki ludzie wymyślali sprytne sposoby używania liczb, żebyśmy mogli lepiej zrozumieć otaczający nas świat, budować miasta, znajdować drogę do domu i znacznie więcej. Potęga liczb opowiada historię tego przełomowego wynalazku. Gotowi? 1, 2, 3, start! Mnóstwo ciekawostek na temat liczb dla dzieci w wieku od sześciu lat Świetne ilustracje Prezentowe wydanie w twardej oprawie Ilustratorka jest laureatką nagrody Golden Apple przyznawanej podczas Biennale ilustracji w Bratysławie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo