Dydaktyka twórczości:

koncepcje, problemy, rozwiązania

Redakcja:
Krzysztof J. Szmidt
Wydawcy:
Oficyna Wydaw. Impuls (2003-2005)
Oficyna Wydawnicza Impuls Wojciech Śliwerski
ISBN:
83-7308-286-7, 83-7308-495-9
Autotagi:
druk
książki

Cz. 1: Konteksty teoretyczne; Krzysztof J. Szmidt: Współczesne koncepcje wychowania do kreatywności i nauczania twórczości: przegląd stanowisk polskich; Dorota Ekiert-Oldroyd: Pedeutologiczne konteksty dydaktyki twórczości i ich pragmatyczne implikacje (pedeutologia twórczości a dydaktyka twórczości); Krystyna Pankowska: Drama jako twórcza metoda edukacyjna; Cz. 2: Proces twórczy a nauczanie; Aleksandra Słabosz: Twórczość a meta poznanie; Katarzyna Żyła Czy pamięć pomaga w twórczym myśleniu?; Magdalena Groborz, Sylwia Ślifierz-Wasilewska: Dwa oblicza twórczego myślenia: generowanie idei i ich ocena; Maciej Karnawski: Klimat dla kreatywności; Agnieszka Ślusarczyk: Klimat i transformacja- rzecz o przywództwie dla twórczości; Ryszarda Ewa Bernacka: Konformiści i nonkonformiści w szkole; Cz. 3: Nauczanie twórczości w praktyce; Witold Ligęza: Model rozwijania kompetencji kreatywnej u dzieci od 3 roku życia; Wiesław Karolak: W "Rzeczy samej o rzeczach". Fragmenty rozważań o rozwoju podmiotowym, czyli "od przedmiotu do planu"; Maciej Pinkwart: Dydaktyka twórczości literackiej w Państwowej Podstawowej Szkole Artystycznej w Zakopanem; Magda Łubkowska-Stanisławska: Poznawaj. Rozwijaj. Odczuwaj. Twórz. Nauczanie twórczości w zespole teatralnym "Dziupla"; Janusz Ziarnik: Twórcza historia. Lekcje twórczości w nauczaniu indywidualnym.[k]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo