Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały:

jak słuchać żeby z nami rozmawiały

Tytuł oryginalny:
How to talk so teens will listen & listen so teens will talk
Autorzy:
Adele Faber
Elaine Mazlish (1925-2017)
Tłumacz:
Beata Horosiewicz
Wydawca:
Harbor Point Media Rodzina (2006-2016)
ISBN:
978-83-7278-201-4, 978-83-8008-282-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
rodzina
wychowanie
Więcej informacji...
5.0

Masz problem z buntującym się synem w wieku dojrzewania? Twoja nastoletnia córka zamyka się w sobie i uważa, że „starzy” nic nie rozumieją? Jeśli tak, to sięgnij po książkę autorek bestsellerowej serii poradników o tym, jak nawiązać porozumienie z dzieckiem. Tym razem Adele Faber i Elaine Mazlish podzielą się z Tobą książką, w której powołują się na swoje bogate rodzicielskie doświadczenia związane z rozwiązywaniem kłopotów wychowawczych typowych dla buntowniczego okresu dorastania. Przykłady z życia wzięte. Atutem książki jest to, że przedstawia problemy wychowawcze związane z nastolatkami i ich rodzicami na konkretnych przykładach. Jednocześnie wskazuje sposoby ich rozwiązywania. Możesz więc porównać te historie z tymi, z którymi na co dzień spotykasz się, żyjąc pod jednym dachem z nastolatkiem. Autorki poruszają kwestie, takie jak młodzieńczy bunt, zagubienie, niska samoocena i poczucie braku akceptacji, z którym i Twoje dziecko może mieć do czynienia. Piszą o przekorze, pragnieniu bycia niezależnym i chęci manifestowania owej odrębności – potrzeby te są bliskie większości współczesnych nastolatków. Mentorki nie boją się pisać o kwestiach obyczajowych, jak przedwczesna inicjacja seksualna, narkotyki i niebezpieczeństwa związane z dostępem do Internetu. Chcesz wiedzieć więcej? Sięgnij po ten użyteczny poradnik.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wybitna książka. W szkołach powinni uczyć kontaktów inte­rper­sona­lnyc­h i jak być dobrym rodzicem bo to zawsze się przyda... Cóż zostają książki. Tu są też scenki, obrazki. Tak sie zachwyciłam, że zamowiłam ja w Empiku i bedę wracać do niej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Adele Faber Elaine Mazlish (1925-2017)
Tłumacz:Beata Horosiewicz
Ilustracje:Kimberly Ann Coe
Wydawca:Harbor Point Media Rodzina (2006-2016)
ISBN:978-83-7278-201-4 978-83-8008-282-3
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje fachowe rodzina wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo