Księżniczka incognito

Tytuł oryginalny:
Undercover princess
Inne tytuły:
Księżniczka incognito 1
Autor:
Connie Glynn
Tłumacz:
Olga Siara
Wydawca:
Insignis Media (2020-2023)
Wydane w seriach:
Kroniki Rosewood
ISBN:
978-83-66071-77-3, 978-83-67323-35-2
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
4.0

Od zawsze marzyłam tylko o jednym: żeby NIE BYĆ księżniczką A teraz wylądowałam w pokoju z dziewczyną ogarniętą obsesją, żeby ZOSTAĆ jedną z nich. Lottie Pumpkin to zwyczajna dziewczyna, która marzy o tym, żeby być księżniczką. Dostaje się do prestiżowej szkoły Rosewood Hall w ramach programu stypendialnego. Ellie Wolf to księżniczka, która marzy o zwyczajności i wybiera Rosewood Hall, żeby uniknąć pełnienia swoich obowiązków w królestwie Maradawii. Kiedy los rzuca obie czternastolatki do tego samego akademika, zamiana tożsamości wydaje się najlepszym rozwiązaniem: w końcu wszyscy przez pomyłkę i tak biorą Lottie za księżniczkę. Ale ktoś poznał ich sekret, a w Rosewood nic nigdy nie jest takie, jakie się wydaje Connie Glynn od zawsze uwielbiała pisać już w wieku sześciu lat stworzyła pierwsze opowiadanie, które jej mama wystukała na maszynie do pisania. Od wczesnego dzieciństwa Connie kochała również występować na scenie. Jako nastolatka uczęszczała na zajęcia teatralne do Guildhall School of Music & Drama w Londynie. Wciąż pasjonuje ją snucie opowieści niedawno zdobyła tytuł licencjata na wydziale teorii filmowej. Podczas studiów Connie założyła na YouTubie ogromnie popularny kanał Noodlerella, którego tytuł jest połączeniem słów noodle, czyli jej ulubionej potrawy, i Cinderella (Kopciuszek), ulubionej disnejowskiej księżniczki. Connie vloguje o swoich pasjach: opowiada o komiksach, filmach rysunkowych, parodiach, grach komputerowych, cosplayu i o wszystkim, co uzna za słodkie i urocze. Liczba jej subskrybentów niedawno przekroczyła 900 tysięcy, kanał ma już ponad 89 milionów odsłon. W 2016 roku Connie zadebiutowała w kinie, podkładając głos pod postać Moxie Dewdrop w filmie Trolle wytwórni Dreamworks. [ateneum.net.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo