Psychologia rozwoju człowieka: Zagadnienia ogólne

Autorzy:
Maria Przetacznik-Gierowska (1920-1995)
Maria Tyszkowa (1932-1993) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (1996-2020)
Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2002-2007)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Tom I podręcznika akademickiego, napisany przez wybitne polskie znawczynie przedmiotu. Książka: przedstawia problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka; prezentuje ekologiczne, kulturowe i środowiskowe podejście do badania procesów rozwojowych; przybliża podstawowe modele, koncepcje i teorie rozwoju, zwraca także uwagę na problemy metodologiczne; stanowi wprowadzenie do kolejnych tomów poświęconych: charakterystyce okresów życia człowieka (tom 2) oraz rozwojowi funkcji psychicznych (tom 3). Pozycja jest adresowana przede wszystkim do wykładowców i studentów różnych kierunków uniwersyteckich (pedagogiki, psychologii, socjologii, etnografii itp.) oraz innych szkół wyższych (akademii medycznych, akademii wychowania fizycznego itd.). Może być także użyteczna dla wszystkich zainteresowanych profesjonalnie (psychologów-praktyków) i nieprofesjonalnie problemami rozwoju psychicznego człowieka od poczęcia do późnej starości oraz możliwościami optymalizowania tego rozwoju.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia rozwoju człowieka 1, Psychologia rozwoju człowieka
Autorzy:Maria Przetacznik-Gierowska (1920-1995) Maria Tyszkowa (1932-1993) Maria Przetacznikowa-Gierowska Maria Tyszkowska
Redakcja:Maria Tyszkowa (1932-1993) Barbara Bokus
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN SA (1996-2020) Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego (2002-2007)
ISBN:83-01-12139-4 83-01-13233-7 83-01-13234-5 83-01-13797-5 83-01-14151-4 83-01-121-40-8 978-83-01-14152-3 978-83-01-14237-7 978-83-01-14327-5 978-83-01-15906-1 978830115906 83-14152-2 83-01-14152-3 83-01-14237-7 86-01-14237-5 83-01-132333-7 978-83-14152-2 978-83-01-14152-2 978-83-01-14237-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki proza psychologia publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe rodzina skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 193 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo