Stanowczo, łagodnie, bez lęku

Autor:
Maria Król-Fijewska ...
Wyd. w latach:
1992 - 2021
Wydane w seriach:
Psychologia Podręczna
Psychologia Podręczna - Wydawnictwo W.A.B
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0

Konkretnie i rzeczowo o asertywności.Nawet w bardzo trudnych sytuacjach można obronić własną godność i prawa osobiste, nie naruszając godności i praw drugiego człowieka. Książka Marii Król-Fijewskiej uczy, jak żyć po swojemu i wypowiadać bez lęku własne zdanie, jak odmawiać, nie wywołując konfliktów, i złościć się, nie raniąc innych, jak bronić własnych interesów, jak nie dać się wykorzystywać, poniżać ani lekceważyć. Jest w istocie obfitującym w praktyczne przykłady podręcznikiem, zawierającym wiele praktycznych i konkretnych porad jak radzić sobie w różnych sytuacjach interpersonalnych. Tematy poruszone przez Autorkę zilustrowane są dialogami, dzięki którym można się dowiedzieć jak wykorzystać rady w praktyce. Maria Król-Fijewska jest psychologiem klinicznym, terapeutą i superwizorem terapii. Współzałożycielka i współwłaścicielka Ośrodka Intra, pracuje w podejściu humanistyczno-doświadczeniowym. Jest autorką polskiej wersji treningu asertywności i ekspertem w zakresie psychologicznej pracy nad zmianą zachowań.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetna rzecz o asertywności w życiu codziennym. Książka bardzo życiowa, praktyczna i dająca do myślenia. Może trochę momentami retro w związku z datą powstania.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Stanowczo, łagodnie, bez lęku czyli Trzynaście wykładów o asertywności czyli 13 wykładów o asertywności
Autorzy:Maria Król-Fijewska Maria Król-Fojewska
Wydawcy:Legimi (2021) XAUDIO (2021) Grupa Wydawnicza Foksal (2005-2013) Wydawnictwo A B (1996-2013) Wydawnictwo Intra (1992-2003) Wydawnictwo WAB
Serie wydawnicze:Psychologia Podręczna Psychologia Podręczna - Wydawnictwo W.A.B
ISBN:83-85554-93-9 83-88221-20-5 83-900604-5-0 978-83-280-0843-4 978-83-66807-08-2 978-83-7414-157-4 978-83-7414-157-3 978-83-280-08443-4
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana nagrania podręczniki poradniki poradniki i przewodniki psychologia publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 57 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo