Nazywam się Kabelek, jamnik Kabelek

Ilustracje:
Magda Michalak
Magdalena Michalak
Autor:
Essence Lidia Gierwiałło
Wydawcy:
Essence Lidia Gierwiałło (2020-2022)
Fuga Edition - Marek Sart Agnieszka Szczerbińska
ISBN:
978-83-935409-1-4, 978-83-960600-0-6
978-83-960600-1-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań
5.0

„Nazywam się Kabelek, Jamnik Kabelek II” jest kontynuacją zabawnych, a chwilami niebezpiecznych przygód z udziałem jamnika Kabelka i jego przyjaciół. Autorką książki dla dzieci jest Lidia Gierwiałło. „Tak, to był tylko sen... Ale ja już wiem, że marną pogodę i zły humor można poprawić wyobraźnią. W marzeniach mogę zostać nawet piratem. I jeszcze jedno: jeśli ktoś uważa, że tylko pies z kulawą nogą nie lubi deszczu, to nie ma racji. Poważnie!” Narratorem książki jest główny bohater, jamnik Kabelek, który w cudowny sposób opisuje otaczający go świat. Z zainteresowaniem i ciekawością śledzi wszystkie domowe wydarzenia i wyciąga z tego bardzo zabawne wnioski, dzięki czemu od samego początku jest wesoło. W książce można znaleźć dużo historii, które podzielone zostały na krótkie opowiadania, np: z czyim udziałem i pod czyim przewodnictwem przebiegała akcja poszukiwawcza małych myszek lub z czego można zrobić linę, żeby wydobyć z dołu zrozpaczonego gąsiorka i wiele, wiele innych... II część książki "Nazywam się Kabelek, jamnik Kabelek" uczy empatii na przykładzie nocy sylwestrowej, kiedy to niebo rozświetlają fajerwerki, a czworonożnym i dwunożnym przyjaciołom nie jest wtedy do śmiechu. Jest również przedstawiony konflikt na linii pies - kot, ale spokojnie wszystko dobrze się kończy. Ważnym atutem książki są barwne i piękne ilustracje, które pobudzają wyobraźnię i przenoszą czytelnika do świata Kabelka i jego przyjaciół. Na ostatnich stronach znajduje się quiz, który sprawdzi wiedzę z przeczytanej książki. „Nazywam nie Kabelek, jamnik Kabelek II” to pozycja, która na pewno skradnie serca małych czytelników, a może nawet i reszty rodziny.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo