Podstawy metodologii badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki

Autor:
Waldemar Dutkiewicz (1939-2007)
Wydawca:
Wydawnictwo Stachurski (2000-2001)
ISBN:
83-911285-4-7, 83-911285-7-1
Autotagi:
druk
książki
pedagogika
poradniki

1. Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych; 2. Typy badań; 2.1. Badania podstawowe i stosowane; 2.2. Badania diagnostyczne; 2.3. Badania weryfikacyjne; 2.4. Badania przekrojowe ciągłe, półciągłe; 2.5. Badania synchroniczne i asynchroniczne; 2.6. Badania kompleksowe i przyczynkarskie; 3. Teoretyczne i praktyczne podstawy badań diagnostycznych oraz diagnoz edukacyjnych; 3.1. Teoretcyzne założenia diagnozy; 3.2. Praktyczne podstawy postępowania w diagnozie pedagogicznej; 4. Etapy postępowania badawczego; 4.1. Opracowanie koncepcji badań; 4.2. Określenie tematu i celów pracy; 4.3. Sformułowanie problemu badań i hipotez; 4.4. Zdefiniowanie pojęć i wyjaśnienie terminologiczne; 4.5. Dobór zmiennych i wskaźników; 4.6. Metody, techniki i narzędzia badań; 4.7. Czas, miejsce i zakres badań - dobór próby; 4.8. Przeprowadzanie badań; 5. Opracowanie zebranego materiału; 5.1. Porządkowanie zebranego materiału (grupowanie i zliczanie) 5.2. Zasady budowy szeregów rozdzielczych; 5.3. Statystyczne opracowanie wyników; 5.4. Zasady budowy tabel i wykresów; 5.5. Metody analizy wyników badań, interpretacja i wnioskowanie; 5.6. Podstawowe formy opracowań naukowych; 6. Przygotowanie tekstu pracy; 6.1. Układ pracy; 6.2. Opracowanie przypisów i bibliografii; 6.3. Przepisywanie pracy; 6.4. Znaki korektorskie stosowane w poprawianiu pracy i znaczenie niektórych określeń z terminologii wydawniczej; 7. Kryteria oceny prac magisterskich; 8. Wykaz literatury do wyboru. [JR]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo