Hanako:

duch ze szkolnej toalety

Tytuł oryginalny:
Jibaku shonen Hanako-Kun
Inne tytuły:
Hanako 1
Autor:
Aidarlo
Ilustracje:
Aidarlo
Tłumaczenie:
Agnieszka Harasimiuk-Latoś
Justyna Harasimiuk-Latoś
Wydawca:
Wydawnictwo Studio JG (2020)
ISBN:
978-83-8001-635-4
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
4.0

Wśród uczniów Akademii Kamome od lat krążą plotki o Siedmiu Tajemnicach - nadnaturalnych zjawiskach, jakie można spotkać na terenie szkoły. Najsłynniejszą z nich jest legenda o Hanako, która zamieszkuje damską łazienkę w starym budynku szkoły. Ponoć każdy, kto odważy się ją wywołać, będzie mógł poprosić o spełnienie dowolnego życzenia. Jednak niewielu śmiałków decyduje się na ten krok. Cena jaką trzeba bowiem zapłacić, jest straszliwa... Nene Yashiro nie zraża jednak ta perspektywa. Dziewczyna udaje się do nawiedzonej toalety i wywołuje Hanako - jak twierdzi, jedyną istotę, która jest w stanie pomóc jej w problemach miłosnych. Ku zdumieniu Yashiro okazuje się, że Hanako… to chłopak! I w niczym nie przypomina potężnego ducha. A choć zgadza się spełnić jej życzenie, dziewczyna już wkrótce pożałuje, że zdecydowała się poprosić go o pomoc...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zaczyna się średnio, ale stopniowo historia z zagadkami fajnie się wkręca =)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo