Biblioteka szaleńca:

największe kurioza wydawnicze

Tytuł oryginalny:
Madman's library
Autor:
Edward Brooke-Hitching
Tłumacz:
Janusz Szczepański
Wydawca:
Dom Wydawniczy Rebis (2020-2023)
ISBN:
978-83-8188-130-2, 978-83-8188-366-5
978-83-8188-969-8
Autotagi:
druk
historia
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe

Wyjątkowa publikacja przedstawiająca niewygodną, często mroczną historię literatury. Poznaj najbardziej zadziwiające i kontrowersyjne książki, jakie kiedykolwiek powstały. "Biblioteka szaleńca. Największe kurioza wydawnicze" to książka, która ukazuje najdziwniejsze, najbardziej zdumiewające realizacje wydawnicze, jakie kiedykolwiek powstały. Wśród nich znalazły się pozycje niemające zbyt wiele wspólnego z książkami, wyhaftowane, wyżłobione (na przykład w kości) czy plecione. Każde z nich zawiera w sobie jakiś przekaz, a jednak swoją formą nie tworzy prawdziwej książki lub raczej tego, co pod tym pojęciem się rozumie. W tej publikacji odbiorca odnajdzie też kontrowersyjne przykłady książek stworzonych z ludzkiej skóry i zapisanych ludzką krwią. Inne książki z kolei zostały spisane szyfrem, a treść części z nich nigdy nie została odczytana. Czytelnik przyjrzy się również książkom czy rękopisom, uderzającym w jakąś osobę, wierzenia czy społeczność religijną. Nie bez znaczenia dla całego tego zbioru pozostają dziwaczne kolekcje książkowe, które mogą wywoływać zdumienie czy nawet zaniepokojenie. W treści nie zabrakło też miejsca dla ksiąg zawierających zaklęcia. Inny rozdział został z kolei poświęcony tym wszystkim książkom, które mają zadziwiające rozmiary: są malutkie lub wręcz przeciwnie, gigantyczne.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo