Szumią, trzeszczą i szeleszczą:

o polskiej fonetyce dla dzieci i młodzieży

Autor:
Anna Kamińska-Mieszkowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2020)
IBUK Libra (2020)
ISBN:
978-83-01-21466-1, 978-83-01-21482-1
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
publikacje dydaktyczne
wiersze

Jak dawnych czasów sięga polszczyzna? Czy ma swoje charakterystyczne dźwięki? Czy potrafisz je zapisać? Czym różni się wymowa od pisowni? Jak powstają dźwięki mowy? Jak to możliwe, że niektóre głoski eksplodują w ustach? Czym jest wymowa potoczna, a czym wzorcowa? Książka stanowi wprowadzenie do fonetyki dla młodszych i starszych czytelników. Autorka w przyjazny sposób objaśnia tajniki polskiej wymowy, przedstawia aparat mowy, omawia powstawanie głosek, oswaja z alfabetem fonetycznym. Tekst został podzielony na dziewięć rozdziałów tematycznych, które poza częścią teoretyczną zawierają również przykłady i ćwiczenia fonetyczne. Zamieszczone na końcu każdego rozdziału podsumowania pomogą usystematyzować i utrwalić wiedzę. Na tych, którzy chcieliby poćwiczyć poprawną i wyraźną wymowę, czekają również wiersze i zabawne historyjki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo