Norman, chłopak bez supermocy

Tytuł oryginalny:
Norman n'a pas super-pouvoir
Autor:
Kamel Benaouda
Tłumacz:
Paweł Łapiński
Wydawca:
Polarny Lis (2020)
ISBN:
978-83-957940-1-8
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza

Umiesz latać? Przenikać przez ściany? Widzisz w ciemności? Cóż. To nic takiego. Każdy ma jakąś supermoc. Każdy? No prawie. Norman nie ma supermocy i bardzo utrudnia mu to życie. Norman, chłopak bez supermocy to powieść dla czytelników lubiących wartką akcję i ceniących poczucie humoru. W tej opowieści elementy magii przeplatają się ze scenami ze zwykłego szkolnego życia. Jest to też historia o przyjaźni, inności i wstydzie przed śmiesznością. I o tym, że ostatecznie naprawdę każdy ma jakąś supermoc. Książka Kamela Benaoudy została we Francji wyróżniona nagrodą dla najlepszej debiutanckiej powieści dla młodzieży.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czytanie w myślach? Przenikanie przez ściany? Widzenie w ciemności? To nic szczególnego, w tym świecie każdy ma jakąś supermoc (choćby była tak absurdalna jak zginanie papieru siłą woli). Każdy oprócz Normana, który żadnej nie posiada i (całkiem mocno) utrudnia mu to życie. Jak przejść test ujawniający nieistniejące zdolności? Jak przeżyć egzamin z pamięci absolutnej, będąc ofermą z historii? Jak nie zawieść oczekiwań rodziców? Jak zdobyć serce dziewczyny, która umie latać? I wreszcie, jak wywinąć się zbirom, którzy czyhają na jego zupełnie niezwyczajną zwyczajność? Norman będzie to musiał wygłówkować… oczywiście nie sam! Z pomocą przyjdą mu przyjaciele. Magiczne perypetie przeplatają się w powieści ze scenami ze zwykłego szkolnego życia. Czytelnicy lubiący wartką akcję i poczucie humoru znajdą tu wszystko, czego trzeba do dobrej zabawy. Jest to również historia o przyjaźni, inności i wstydzie przed śmiesznością. Książka Kamela Benaoudy została we Francji wyróżniona nagrodą dla najlepszej debiutanckiej powieści dla młodzieży.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo