Kraina umarłych

Tytuł oryginalny:
Terre des morts
Autor:
Jean-Christophe Grangé
Lektor:
Wojciech Stagenalski
Wydawcy:
Wydawnictwo Sonia Draga (2020-2022)
Legimi (2020)
Krystyna Szeżyńska-Maćkowiak
Wydane w seriach:
Audiobook
Audiobook - Wydawnictwo Sonia Draga
ISBN:
978-83-66512-64-1, 978-83-66661-08-0
978-83-8230-000-0, 978-83-8230-048-2
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
MP3
powieści
proza
3.7 (3 głosy)

"Trzymający w napięciu thriller o świecie, w którym perwersja nie ma granic" - "Le Figaro". Kiedy komendant Corso rozpoczynał śledztwo w sprawie serii zabójstw striptizerek, był przekonany, że to klasyczna sprawa kryminalna. Pomylił się: to był zaciekły pojedynek. W walce na śmierć i życie głównym podejrzanym okazał się Philipp Sobieski - malarz, zwyrodnialec, morderca. Ten pojedynek to jednak także wędrówka po labiryncie pornografii, BDSM i wszelkiego rodzaju perwersjach. Mroczna kraina, w której zagubi się także Corso, będzie dla niego drogą lekcją. Komendant odkryje, że rzeczywistość postrzegana okiem policjanta i budowana przez niego z dowodów może runąć jak domek z kart, a za jednym mordercą kryje się inny, zwłaszcza gdy wszystko rozgrywa się w świecie, w którym źródłem rozkoszy jest... zło. "Autor igra z naszymi nerwami. Od pierwszej do ostatniej strony toczy się zapierające dech w piersiach śledztwo" - "Gala". "Ta książka ma w sobie wszystko: zwroty akcji, fałszywe tropy, prawdziwych złoczyńców, przede wszystkim jednak jest portretem społeczeństwa i epoki, hiperrealistyczną opowieścią" - "Europe 1". "Grangé staje się coraz bardziej mroczny. Porażający thriller" - "Le Parisien".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • zbyt przegadane , rozwleczone i zupełnie niewarygodne to wszystko
  • Gorszą ksiązka ego autora, rozwlekła i o specyficznej tematyce, trochę ratuje ją rozwiązanie
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo