Jedyna taka Ester

Tytuł oryginalny:
Världens mesta Ester
Autor:
Anton Bergman
Ilustracje:
Emma Adbåge
Tłumacz:
Marta Wallin
Wydawcy:
Wydawnictwo Widnokrąg (2020)
Legimi (2020)
ISBN:
978-83-958441-0-2, 978-83-958441-6-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
4.0

O potrzebach, o byciu sobą i o tym, że kłamstwo może być jak pajęczyna, z której trudno się wyplątać.

Ester jest najbardziej naj na świecie. Signe chciałaby być jak Ester, która ma własny klucz i sama wraca do domu. A jej matka jest światowej sławy gwiazdą filmową Gretą Garbo i mieszka w Nowym Jorku. Tylko… Jak to możliwe, skoro Greta już od dawna nie żyje?

W towarzystwie Ester Signe czuje się taka szczęśliwa i podekscytowana, mimo że patrzenie jak Ester gra w gry w telefonie jest nudne i nie wszystko, co mówi lub robi nowa koleżanka wydaje się właściwe… Bo czy można wziąć bez pytania gazety z biblioteki? Albo wejść po cichu do pokoju nauczycielskiego i zjeść ciastka? A gdy okazuje się, że Ester ma naprawdę wielki sekret, o którym nikt dorosły nie może się dowiedzieć, lojalność Signe zostaje wystawiona na prawdziwą próbę.

Opowiadana przez około dziesięcioletnią Signe historia mogłaby się wydarzyć w każdym mieście, w każdej szkole… Także Twojej:)

Duże litery, krótkie teksty i świetne ilustracje – wspaniała na początek przygody z czytaniem.

Jedna z najlepszych książek dla dzieci 2016 wg. „Svenska Dagbladet”.

Książka wydana w ramach projektu „Bliskie-dalekie sąsiedztwo„.

Wydanie książek zostało dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Kreatywna Europa”.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka adresowana jest do uczniów 9+. Pokazuje, że zawieranie szkolnych przyjaźni wcale nie jest proste. Historia zainteresuje Was od pierwszych stron – jest bardzo realistyczna, wymowna, życiowa. Pokazuje jak rodzi się przyjaźń, dlaczego tak bardzo boimy się odrzucenia i jak radzić sobie w trudnych sytuacjach... Więcej na blogu: frankobajanki.pl
  • Ester od początku cieszy się w nowej klasie sporym zain­tere­sowa­niem­. odważna, pewna siebie i wyróżniająca się - nic dziwnego, że imponuje cichej, wycofanej Signe. Ester ma własny klucz, sama wraca do domu, a jej mama to światowej sławy aktorka Greta Garbo. Dziewczynka jest zapatrzona w Ester jak w obrazek. Z czasem jednak Signe odkrywa, że nowa przyjaciółka ma wiele tajemnic i daje się wciągnąć w sieć niedopowiedzeń oraz zmyśleń, które stają się nieznośnym ciężarem. Książka z dużą wrażliwością uczula młodych odbiorców na pojęcie odpo­wied­zial­nośc­i i wagę wzajemnego zaufania. Poprzez proste, subtelne dialogi czytelnik odkrywa niszczycielską moc kłamstwa (również tego niewinnego, wynikającego z chęci zdobycia uznania czy złagodzenia samotności). Ciekawy, niejednoznaczny portret przyjaźni uczy, że nie warto mieć swoje zdanie i odwagę, by go bronić, ale jednocześnie przestrzega przed przyczepianiem łatwych etykiet innym. Duże litery i przystępny język sprawdzą się w przypadku początkujących czytelników, a fabuła zaprasza do późniejszej rozmowy z dorosłym na ważne dla dziecka tematy.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo