Myślografia

Autor:
Agata Baj
Opracowanie graficzne:
Karolina Hayduchyk
Wydawca:
eduBAJ Agata Baj (2020)
ISBN:
978-83-947850-3-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

MYŚLOGRAFIA, to książka praktyczna i teoretyczna zarazem, w proporcjach idealnych na początek przygody z myśleniem wizualnym (visual thinking). Jeśli potrzebujesz wystartować z prostymi notatkami graficznymi, znajdziesz ćwiczenia w rozdziale „ABC sketchnotki”. Jeśli nie wiesz, jak zacząć naukę sketchnotingu, myślisz może, że inni potrafią a Ty nie. Wskazówki znajdziesz w rozdziale „4 proste kroki” (do nauki wszystkiego). Jeśli nie do końca jesteś przekonany, czy takie „pismo obrazkowe” działa. Zapraszam Cię do rozdziału „Obraz i słowo”. Z bardzo różnych stron opisano w nim znaczenie „śladu” na kartce papieru. Śladu, który nie jest tylko literą/słowem, ale też obrazem, prostym graficznym znakiem. Rozdział ten zawiera również zakodowane w QR kodach linki do dalszych studiów (materiały audio, wideo i teksty cytowanych autorów). „Zasoby osobistej wiedzy„, to część, która wprowadzi Cię w temat wykorzystania myślenia wizualnego w procesie uczenia się. Kolejny rozdział to „Mapy Myśli”, najbardziej znana forma notatki nielinearnej. Znana, ale wciąż jeszcze nie w pełni poznania i wykorzystywana. „Metoda MYŚLOGRAFIA„, to 4 proste kroki wg których możesz przygotować materiał do studiów własnych lub stworzyć scenariusze pracy z uczniami/studentami. Słowa autorki. Polecana przez Bibliotekę Pedagogiczną w Pile.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo