Jadzia Pętelka zostaje z nianią

Autor:
Barbara Supeł
Ilustracje:
Agata Łuksza
Wydawcy:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2020-2024)
Legimi (2023)
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Nadchodzi zima i czas świątecznych przygotowań. W domu Jadzi Pętelki unosi się słodki zapach cynamonu, miodu i lukru. To oznacza tylko jedno - Jadzia piecze pierniki! Pomaga jej w tym tata, który ma pierniczkowe foremki w różnych kształtach - gwiazdki, dzwoneczki, księżyce. Z ciasta powstają prawdziwe cuda. Wystarczy udekorować je lukrem i kolorowymi groszkami. Na Jadzię czeka mnóstwo zabawy, bo przecież pieczenie pierników to taka prosta sprawa. Ale czy na pewno? Z pieczenia małych pierniczków może się zrobić naprawdę duży bałagan! Wyjątkowa zimowa część serii o Jadzi Pętelce wprowadzi wszystkie dzieci w świąteczny nastrój. Nie zabraknie rodzinnej atmosfery, wspólnego ubierania choinki i oczywiście chrupania pierników! Jak zawsze, zabawne ilustracje dobrze oddadzą emocje dziecka, które z ekscytacją podejmuje się nowych wyzwań. „Jadzia Pętelka” to seria dedykowana najmłodszym czytelnikom. W każdej części maluchy oraz ich rodzice mają szansę rozpoznać sytuacje z własnej codzienności. Podążając za tytułową bohaterką, odkryją więc sposoby na wyciszenie przed snem, oswoją temat kąpieli, mycia zębów czy siusiania do nocnika, wspólnie przygotują się do wyjścia na spacer. Dzięki prostemu językowi, krótkim tekstom, elementom aktywizującym oraz czytelnym, zabawnym ilustracjom lektura przyciągnie uwagę dziecka i wesprze je w stawianiu czoła codziennym maluszkowym wyzwaniom.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo przyjemna lektura dla maluchów (2-4 lata).
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Barbara Supeł
Ilustracje:Agata Łuksza
Wydawcy:Wydawnictwo Zielona Sowa (2020-2024) Legimi (2023)
ISBN:9788382992328 978-83-8154-689-8 978-83-8240-019-9 978-83-8240-021-2 978-83-8240-524-8 978-83-8299-170-3 9788382991038
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 26 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo