Zagubiony Świetlik:

w wersji dwujęzycznej dla dzieci

Inne tytuły:
Brightly got lost
Brillant perdu
Autor:
Adam Święcicki
Ilustracje:
Adam Święcicki
Tłumaczenie:
Magda Witkowska
Emilia Hinc
Bogumiła. Wyrzykowska
Opracowanie:
Magda Witkowska
Emilia Hinc
Bogumiła. Wyrzykowska
Redakcja:
Bogumiła. Wyrzykowska
Wydawca:
Wydawnictwo Poltext (2020-2021)
Wydane w seriach:
Opowieści Lasu
ISBN:
978-83-8175-062-2, 978-83-8175-247-3
978-83-8175-248-0
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
publikacje dydaktyczne
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Brightly got lost Brillant perdu Lucerito Perdido
Autor:Adam Święcicki
Ilustracje:Adam Święcicki
Tłumaczenie:Magda Witkowska Emilia Hinc Bogumiła. Wyrzykowska
Opracowanie:Magda Witkowska Emilia Hinc Bogumiła. Wyrzykowska
Redakcja:Bogumiła. Wyrzykowska
Wydawca:Wydawnictwo Poltext (2020-2021)
Serie wydawnicze:Opowieści Lasu
ISBN:978-83-8175-062-2 978-83-8175-247-3 978-83-8175-248-0
Autotagi:beletrystyka druk ikonografia komiksy komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna literatura stosowana publikacje dydaktyczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo