Kres drogi

Tytuł oryginalny:
Journey's end
Zdjęcia:
Laurie Rose
Reżyseria:
Saul Dibb
Kompozytorzy:
Natalie Holt
Hildur Guðnadóttir
Scenariusz:
Simon Reade
Aktorzy:
Sam Claflin
Asa Butterfield
Paul Bettany
Wydawca:
Kondrat-Media (2018)
ISBN:
978-83-958608-0-5
Autotagi:
DVD
filmy
filmy i seriale
2.0

Marzec 1918 roku. Trwa I wojna światowa. W północnej Francji przebiega linia frontu, która oddziela brytyjską armię od niemieckich żołnierzy. Przebywający w okopach mężczyźni starają się zachować spokój i dobry humor z nadzieją, że wróg nie zdąży zaatakować, kiedy oni będą na służbie. Jedynie kapitan Shanhope (Sam Claflin) oraz porucznik Osbourne (Paul Bettany) czują strach przed nieuniknionym. Gdy do żołnierzy dołącza młody, podekscytowany możliwością udziału w wojnie Raleigh (Asa Butterfield), napięcie zaczyna narastać. Kino wojenne w wymowny sposób przestawiające dramat i desperację milionów żołnierzy, którzy walczyli w I wojnie światowej. Nominowany do Europejskiej Nagrody reżyser Saul Dibb (Księżna) przywołuje konflikt zbrojny, w którym Europa straciła całe pokolenie młodych, pełnych życia mężczyzn. Ciekawe kreacje tworzą Sam Claflin (Zanim się pojawiłeś), Asa Butterfield (Chłopiec w pasiastej piżamie), Paul Bettany (Piękny umysł), Tom Sturridge (W drodze) oraz wyróżniony nominacją do Złotego Globu Toby Jones (Igrzyska śmierci). Zdjęcia do filmu kręcono w Walii i hrabstwie Suffolk.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo