Skazane na balet

Tytuł oryginalny:
Doomed to dance
Autor:
Annie Barrows
Ilustracje:
Sophie Blackall
Tłumacz:
Emilia Kiereś
Wydawcy:
HarperCollins Polska (2020)
HarperKids (2020)
Wydane w seriach:
Nierozłączki
ISBN:
978-83-276-5821-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

Poznajcie Lilkę i Pestkę, przyjaciółki, które wcale nie chciały się polubić. O nie! Lilka i Pestka okropnie się pomyliły. Myślały, że balet oznacza skakanie, kopanie i fajne kostiumy. Tymczasem okazało się, że przyjaciółki muszą wystąpić jako Dwie Wesołe Kałamarnice. Co za wstyd! Czy dziewczynki zdołają uniknąć tego straszliwego losu? Lilka i Pestka obmyślają plan ratunkowy. Będzie miał związek ze szkolną wycieczką, kilkoma rekinami i dziwacznymi stworami świecącymi w ciemności. Być może przyjaciółki znów popełnią wielki błąd. Z pewnością jednak - możecie się szykować na fantastyczną przygodę!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nierozłączki jak zwykle niezawodne. W 100% polecamy:)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo