Super pamięć dla dzieci

Autorzy:
Paulina Mechło
Roksana Kosmala-Kwiatkowska
Wydawcy:
Sensus (2022-2025)
Wydawnictwo Helion (2019-2023)
Wydane w seriach:
Osobowość Odnowa
Sensus
Sensus (Wydawnictwo Helion)
ISBN:
978-83-283-3476-2, 978-83-289-3154-1
978-83-8322-234-9
Autotagi:
druk
gry i zabawki
ikonografia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne

Czy wiesz, że pamięć można wytrenować? My wiemy jak! Dobra pamięć to podstawa. Że w szkole, to wiadomo - kto sprawniej zapamiętuje, ten ma lepsze oceny, nawet jeśli nauce poświęca niewiele czasu. Ważna jest także w domu, w relacjach z przyjaciółmi i kolegami. Lubimy tych, którzy wiedzą, jak mamy na imię, nawet jeśli spotkaliśmy ich wcześniej tylko raz. Doceniamy, gdy ktoś pamięta o naszych urodzinach i zawsze na czas składa nam z tej okazji życzenia. Szukamy kontaktu z tymi, którzy są "dobrze poinformowani". Przykłady można mnożyć, ale jedno jest pewne: świat oczekuje od nas dobrej pamięci. Na szczęście da się ją wyćwiczyć tak samo, jak trenuje się mięśnie. Jeśli chcesz dobrze radzić sobie w szkole i życiu, być mądry i zdolny, jeśli marzysz o tym, by zapamiętywanie nowych informacji przychodziło Ci bez wysiłku, ta książka jest właśnie dla Ciebie! W środku znajdziesz różne ćwiczenia, dzięki którym wzmocnisz pamięć, wytrenujesz spostrzegawczość i poprawisz koncentrację. Razem z Tobą w treningu będzie brał udział Móżdżek, nasz wspólny przyjaciel, który pomoże Ci w rozwiązywaniu zadań, a czasem opowie jakąś ciekawą historię ułatwiającą zapamiętanie nowej informacji. W książce znajdziesz ponad sto różnorodnych ćwiczeń, a na jej końcu - odpowiedzi do niektórych z nich.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo