Cuda są możliwe

Autor:
Emilia Litwinko
Wydawca:
Wydawnictwo eSPe (2020)
Wydane w seriach:
Opowieści z Wiary
ISBN:
978-83-8201-040-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
4.0 (2 głosy)

Michasia jest niezwykle inteligentna. Choć ma tylko cztery lata, potrafi z pamięci wyrecytować niemal cały rozkład jazdy i precyzyjnie podać rodzaje aut, które danego dnia przejeżdżały ulicą. Uwielbia samochody, statki i pedantyczny porządek. Używa bardzo wyszukanych zdań. Ma jednak duże problemy z relacjami z innymi dziećmi.Gdy Natalia dowiaduje się, że jej córeczka ma zespół Aspergera, dopiero co dochodzi do siebie po porodzie. Wkrótce musi skonfrontować się z kolejną diagnozą, dotyczącą jej dopiero co narodzonego syna. A potem również z problemami w relacjach z mężem, który nie wytrzymuje utrzymującego się w ich rodzinie napięcia. Czy para poradzi sobie z wyzwaniami, które niesie życie?Emilia Litwinko w poruszający i autentyczny sposób pokazuje, że macierzyństwo ma zarówno blaski, jak i cienie. Historia Natalii, choć fikcyjna, czerpie z doświadczeń wielu rodziców, którym przyszło zmagać się z chorobą lub niepełnosprawnością dziecka, kryzysami w małżeństwie czy pytaniem o istnienie Boga. Autorka nie pozostawia jednak czytelników z poczuciem beznadziei - wręcz przeciwnie. Jej opowieść to piękne świadectwo wiary w to, że cuda naprawdę są możliwe.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo