Metodologia badań nad edukacją

Autor:
Krzysztof Rubacha
Wydawcy:
Editions Spotkania Spółka z o. o. S. K. A (2016)
IBUK Libra (2016)
Oficyna Wydawnicza Łośgraf (2011-2012)
Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP (2008-2012)
Wydane w seriach:
Pedagogika Wobec Współczesności
Autotagi:
druk
pedagogika
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Istniejący od wielu lat na rynku jedyny nowoczesny podręcznik dotyczący metodologii badań nad edukacją. Główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności: Czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu. Zadania sprawdzające rozumienie tekstu nie są abstrakcyjne, lecz nawiązują do doświadczeń edukacyjnych Czytelnika. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów pedagogiki, doktorantów studiów pedagogicznych, nauczycieli, a także dla socjologów i psychologów edukacji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Krzysztof Rubacha
Wydawcy:Editions Spotkania Spółka z o. o. S. K. A (2016) IBUK Libra (2016) Oficyna Wydawnicza Łośgraf (2011-2012) Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Grupa Kapitałowa WSiP (2008-2012)
Serie wydawnicze:Pedagogika Wobec Współczesności
ISBN:978-83-60501-11-5 978-83-62726-58-5 978-83-64785-10-8 978-83-62726-58 978-83-60501-11-1 978-83-60726-58-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana pedagogika podręczniki publikacje dydaktyczne skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo