Mroczna otchłań

Tytuł oryginalny:
Carthago
Inne tytuły:
Głębia Challengera
Laguna Fortuna
Autor:
Christophe Bec
Tłumacz:
Ernest Kacperski
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2020)
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
ISBN:
978-83-281-9750-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
Źródło opisu: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie - Katalog centralny filii
Więcej informacji...
3.5 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Szybka rozrywka alternatywna. • Nie jestem fanką tego gatunku, doceniam jednak kosmopolityczne podejście, dobrze skonstruowaną fikcję osadzoną w realnym świecie (w ujęciu geopolitycznym i historycznym) i dobrą kreskę. Twórca ilustracji nie szedł na skróty i skonstruowanie tylu przyjemnych w odbiorze, szczegółowych ilustracji budzi mój szacunek. Najsłabszy w tym wszystkim jest może sam temat lub pomysł, ale mimo to komiks mnie wciągnął.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Głębia Challengera Laguna Fortuna Mroczna otchłań [T. 1] Potwór z Dżibuti Abysse Challenger Monstre de Djibouti Lagon de Fortuna
Autor:Christophe Bec
Ilustracje:Éric Henninot Makma Milan Jovanović Delphine Rieu Pierre Matterne
Tłumacz:Ernest Kacperski
Wydawca:Wydawnictwo Egmont Polska (2020)
Serie wydawnicze:Klub Świata Komiksu
ISBN:978-83-281-9750-3
Autotagi:beletrystyka druk ikonografia komiksy komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo