Mindfulness:

praktyka uważności dla każdego (bez medytacji)

Tytuł oryginalny:
Mindfulness
be midnful
Autor:
Gill Hasson
Tłumacz:
Andrzej Wojtasik
Wydawca:
Wydawnictwo AMBER (2015-2024)
ISBN:
978-83-241-5572-9, 978-83-241-8401-9
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje popularnonaukowe
5.0

Ta książka pomoże wszystkim, którzy nie mają czasu, a chcą czerpać radość z życia. Uważność nie jest modą, choć tak o niej głośno na świecie. Nie jest religią, choć daje nadzieję. Nie jest filozofią, choć pokazuje drogę świadomego i spokojnego życia. Jest sposobem życia. Zbyt często życie biegnie zbyt szybko obok ciebie. Nie doświadczasz go w pełni, bo pochłaniają cię myśli o tym, co musisz zrobić jutro albo rozpraszają zdarzenia z wczoraj. Twój umysł wiecznie komentuje i osądza. Zatrzymaj się, zacznij żyć. Ta przystępna i przekonująca książka ci w tym pomoże. Uważność (mindfulness) pozwoli ci doświadczyć życia w chwili, gdy ono trwa, zamiast przez nie pędzić. Dostrzeżesz nowe perspektywy i nowe sposoby postępowania. Zapanujesz nad stresem i lękami. Dzięki wskazówkom Gill Hasson nauczysz się jak: stosować pozytywne wzorce myślenia i zachowania, zyskać spokój i pewność siebie, uwolnić się od złych myśli i schematów myślowych, wprowadzić pozytywne zmiany w relacjach z ludźmi, wznieść się na nowy poziom samoświadomości.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo dobra książka, napisana prostym językiem.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo