Co potrafią koty?

Tytuł oryginalny:
What can cats do?
Autor:
Abner Graboff (1919-1986)
Tłumacz:
Emilia Kiereś
Wydawcy:
Wydawnictwo Kropka (2020)
Wydawnictwo Marginesy
ISBN:
978-83-66500-42-6
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
zbiory opowiadań
3.0

Jest wiele rzeczy, które koty - w przeciwieństwie do dzieci - potrafią zrobić. Na przykład: chłeptanie mleka albo używanie języka jako grzebienia. Jest też wiele rzeczy, których koty nie potrafią, chociażby: śpiewanie dzieciom kołysanek lub złażenie z drzew. W tej szalonej historyjce o tajemnicach kotów i ich sekretnym życiu, opowiedzianej z punktu widzenia małego dziecka, Abner Graboff łączy głos dziecięcej niewinności ze wspaniałym poczuciem humoru. Żartobliwe, zamaszyste ilustracje dopełniają prosty tekst, do którego inspiracją stał się kot-ulubieniec całej rodziny.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Duża abstrakcja. Nie ma tu opowieści a hasła i ilustracje. Cieszę się że ja wypożyczyłam i mogłam zwrócić a nie, że zabiera miejsce na półce w domowej biblioteczce.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo