Księga jesiennych demonów

Autor:
Jarosław Grzędowicz
Ilustracje:
Dominik Broniek ...
Wydawcy:
Legimi (2018-2019)
Wydawnictwo Fabryka Słów (2001-2019)
Wydawnictwo Edipresse Polska (2018)
Wydane w seriach:
Bestsellery Polskiej Fantastyki
Mistrzowie Polskiej Fantastyki
Czytaj z "Wprost"
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
3.9 (10 głosów)

"Każdy się czegoś boi. Jeden ciemności, drugi potworów spod z łóżka. A może Tobie wydaje się, że nic Cię nie przeraża? Księga jesiennych demonów szybko udowodni Ci, że jednak tak. (...) Tutaj przerażenie ukryte jest bardzo głęboko, autor dotyka najmocniej zakorzenionych w nas lęków."

Bartosz Szczyżański, Poltergeist

"Coś dla miłośników horrorów, czyli mroczna twórczość autora z wyrobioną już renomą. Jeżeli lubicie opowieści z dreszczykiem, a nawet z całkiem sporym dreszczem - sięgnijcie po tę książkę. Być może okaże się, że jesienne demony i was wybrały na swoją ofiarę..."

Monika Frenkiel,

"Czytając tę książkę nie raz powiesz "kurczę, to przecież ja", albo "przecież ja też mogłem tak skończyć". Ta pozycja ostro potrafi dać w kość."

Krzysztof Dżułyński, Playback

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pan Grzędowicz zaskoczył mnie, w bardzo pozytywnym znaczeniu tego słowa. Lekkość pióra, umiejętność snucia opowieści, wszystko to stawia go w moich oczach w pierwszej piątce polskich pisarzy fantastyki. • Księga jesiennych demonów, to niezwykły zbiór opowiadań, połączonych wspólnym mianownikiem. • Nie są to horrory, nie ma wszędobylskiego strachu, jest za to próba pokazania, tego kim jesteśmy, kim potrafimy być, sytuacji, z jakimi potrafimy sobie poradzić oraz takich, które nas przerastają. • Autor zabiera nas do świata, w którym jak to w życiu bywa, nie na wszystko mamy wpływ i jedyne co nam czasem pozostaje, to pogodzić się z losem.
    +5 pouczająca
  • Tym zbiorem opowiadań Grzędowicz potwierdził swoje miejsce w czołówce polskich pisarzy fantastycznych.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jarosław Grzędowicz
Ilustracje:Dominik Broniek Magdalena Miszczak
Opracowanie graficzne okładki:Paweł Zaręba
Wydawcy:Legimi (2018-2019) Wydawnictwo Fabryka Słów (2001-2019) Wydawnictwo Edipresse Polska (2018)
Serie wydawnicze:Bestsellery Polskiej Fantastyki Mistrzowie Polskiej Fantastyki Czytaj z "Wprost"
ISBN:83-89011-18-2 978-83-60505-41-0 978-83-7574-207-7 978-83-7574-354-8 978-83-7574-459-0 978-83-7574-991-5 978-83-7830-879-9 978-83-8117-331-5 978-83-8117-337-7 978-83-8117-331-5 97883757499155 83-7574-459-0 978-83-60605-41-0 978-83-7674-459-0
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantastyka fantasy książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 41 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo