Słownik pedagogiczny

Autorzy:
Czesław Kupisiewicz (1924-2015)
Małgorzata Kupisiewicz
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (1981-2018)
Wydane w seriach:
Słowniki Akademickie PWN
ISBN:
978-83-01-15635-0, 978-83-01-19925-8
978830115630, 978-83-10-15635-0
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana
pedagogika

"Słownik zawiera hasła pedagogiczne oraz dotyczące nauk współdziałających z pedagogiką, w tym zwłaszcza z logiką, metodologią czy teorią informacji. Wiele pojęć dotyczy też pedagogiki specjalnej oraz historii wychowania i myśli pedagogicznej. Książka prezentuje: Ľponad 1000 przystępnych, syntetycznych haseł dotyczących szeroko pojętego wychowania i kształcenia oraz nauk pokrewnych; Ľujednolicone znaczenia podstawowych terminów z zakresu nauk pedagogicznych; Ľwiedzę klasyczną i tradycję umiejętnie połączoną ze współczesnym spojrzeniem na pedagogikę. W słowniku eksponowane są hasła tworzące serie złożone ze zbliżonych do siebie tematycznie odrębnych pojęć. Niektórym z nich nadano charakter zintegrowanej całości merytorycznej. Ponadto część z tych pojęć ma bardziej rozbudowaną formę odrębnych haseł. Taki układ ułatwia zapoznanie się zarówno z pełnym zakresem głównego hasła, jak i z jego bardziej szczegółowymi ujęciami. "
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo