Dzieci z Hamamatsu

Autor:
Ka Mochi
Ilustracje:
Ka Mochi
Wydawca:
Wydawnictwo Tatarak (2020)
ISBN:
978-83-63522-74-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
rodzina
zbiory opowiadań
5.0

Odkrywanie Japonii to prawdziwa przygoda, a odkrywanie jej we troje to przygoda po trzykroć. Od pierwszych stron Dzieci z Hamamatsu robimy pełne zanurzenie w japoński świat małej Laury, jej mamusi i tatanka. Krok po kroku odsłania się on przed naszymi oczami i już po chwili razem z bohaterami na przemian śmiejemy się, smucimy albo przecieramy oczy ze zdumienia. Doświadczamy Japonii wraz z nimi, jakbyśmy też tam byli. Ja wpadłem w tę historię po uszy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetna książka dla dzieci w przystępny i lekki sposób prezentująca życie, zwyczaje i wierzenia w Japoni.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo