Mindfulness dla dzieci:

poczuj radość, spokój i kontrolę

Tytuł oryginalny:
Mindfulness for kids
30 fun activities to stay calm, happy, and in control,
Autorzy:
Carole P. Roman
Robin J. Albertson-Wren
Tłumacz:
Joanna Sugiero
Wydawcy:
Helion SA (2020-2024)
Sensus (2020)
Grupa Wydawnicza Helion
Wydane w seriach:
Sensus
Sensus (Wydawnictwo Helion)
osobowość odnowa
ISBN:
978-83-283-5742-6, 978-83-289-1176-5
Autotagi:
antologie
druk
książki
opowiadania
poradniki
proza
zbiory opowiadań

Mindfulness dla dzieci. Poczuj radość, spokój i kontrolę Doskonale wiemy, że najmłodsi potrzebują regularnego treningu fizycznego, nawet jeśli nie planują kariery sportowej. Jednak nie tylko mięśnie wymagają ćwiczeń! Równie ważna jest praca nad mózgiem, żeby wzmacniać i rozwijać te jego części, które odpowiadają za podejmowanie decyzji, oraz doskonalić umiejętności zapamiętywania i przypominania sobie informacji. Wartościowym efektem takiego treningu jest także nauka kontroli reakcji "uciekaj lub walcz". Przede wszystkim należy nauczyć się uważności. To trudne słowo oznacza bycie świadomym, co jest tu i teraz: co właśnie widzimy, słyszymy, odczuwamy i jakich doświadczamy emocji. Uważność pomaga przejąć kontrolę nad sytuacją i podjąć najlepszą decyzję w danej chwili. Ta książka jest przeznaczona dla najmłodszych czytelników. Przywołuje historie dzieci, które znalazły się w trudnej sytuacji i musiały dokonać wyboru - a poradziły sobie z tym dzięki wielu różnym technikom. Te zostały opisane głosami samych dzieci, które dzielą się również własnymi ćwiczeniami na uważność, do zastosowania w różnych okolicznościach życiowych. Ponadto znalazły się tu propozycje świetnych ćwiczeń kształcących umiejętność skupiania się na własnych emocjach i rozpoznawania ich. To rzecz, którą młodzi odbiorcy mogą przeczytać wspólnie z rodzicami albo samemu po cichu - a potem wypróbować zaprezentowane techniki, a te, które polubią najbardziej, stosować jak najczęściej w codziennym życiu. W tej książce znajdziesz ćwiczenia: na uważność w domu na uważność w szkole na uważność w relacjach z innymi dziećmi Poznaj uważność. Ćwicz uważność. Włącz uważność.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo