Niepełnosprawność, wyzwania, praca socjalna

Autorzy:
Remigiusz J. Kijak
Dorota Podgórska-Jachnik
Katarzyna Stec
Wydawca:
Difin (2020)
Wydane w seriach:
Biblioteka Pracy Socjalnej
Engram
ISBN:
978-83-8085-942-5
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Biblioteka Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Jarosławiu - Księgozbiór

Katarzyna Dworak- Kozicka 09:17 (1 godzinę temu) do mnie Rozdział 1 : Współczesne podejście do niepełnosprawności jako podstawa projektowania działań wspierających; 1.1. Niepełnosprawność jako fenomen ludzkiego życia; 1.2. Zmiana w podejściu do niepełnosprawności – uwarunkowania i konsekwencje; 1.3. Co daje zmiana perspektywy? Wybrane teorie naukowe jako generator zmian w rozwiązaniach na rzecz osób z niepełnosprawnością; 1.4. Kto i dlaczego powinien zajmować się problemem niepełnosprawności? Od „specjalistów od niepełnosprawności” do wsparcia multiprofesjonalnego; 1.5. Co zmienia w podejściu do niepełnosprawności perspektywa disability studies?; 1.6. Karta Praw Osób Niepełnosprawnych – dekalog podstawowych zobowiązań (także) w pracy socjalnej; 1.7. W kierunku przeciwdziałania dyskryminacji osób z niepełnosprawnością; 1.8. Zobowiązania wynikające z Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych;1.9. Rzecznicy osób z niepełnosprawnością w polskim systemie prawnym i w realiach życia społecznego – gdzie szukać wsparcia?; Rozdział 2 : Podstawy pracy socjalnej z osobami z niepełnosprawnością; 2.1. Osoby z niepełnosprawnością wśród grup defaworyzowanych a mechanizmy wykluczenia społecznego; 2.2. Rola i zadania oraz działania pracownika socjalnego w pracy z osobą z niepełnosprawnością i jej rodziną; 2.3. Ramy prawne wyznaczające zakres pracy socjalnej i wsparcia dla osób z niepełnosprawnością; 2.4. Jednostki organizacyjne pomocy społecznej i instytucje zaangażowane w działania na rzecz osób z niepełnosprawnością; 2.5. Podstawowe źródła wiedzy o osobie z niepełnosprawnością i jej rodzinie w pracy pracownika socjalnego; 2.6. Informacje o niepełnosprawności jako dane wrażliwe a ochrona danych osobowych; 2.7. Bariery mentalne i komunikacyjne w pracy z osobą z niepełnosprawnością i ich pokonywanie; Rozdział 3: Specyfika pracy socjalnej w zależności od rodzaju niepełnosprawności; 3.1. Niepełnosprawność intelektualna; 3.2. Niepełnosprawność ruchowa; 3.3. Niepełnosprawność sensoryczna – wzrokowa i słuchowa; 3.4. Problem uzależnień i „podwójnej diagnozy” wśród osób z niepełnosprawnością; 3.5. Spektrum zaburzeń autystycznych; 3.6. Otyłość jako nowa niepełnosprawność; 3.7. Specyfika niepełnosprawności związanej z wiekiem rozwojowym; 3.8. Specyfika niepełnosprawności osoby dorosłej; Rozdział 4 : Formy pomocy i wybrane problemy wspierania osób z niepełnosprawnością w pracy socjalnej; 4.1. Świadczenia, usługi socjalne i opieka wytchnieniowa; 4.2. Od ubezwłasnowolnienia do wspieranej decyzyjności – kuratela, doradztwo, rzecznictwo własne i asystenci prawni a podnoszenie autonomii osób z niepełnosprawnością; 4.3. Treningi socjalne i mieszkalnictwo wspierane jako forma usamodzielnienia osób z niepełnosprawnością; 4.4. Zastosowania i ograniczenia kontraktu socjalnego oraz projektu socjalnego w pracy z osobami z niepełnosprawnością; 4.5. Wsparcie asystenta rodziny osób z niepełnosprawnością w ich rodzicielstwie; 4.6. Nietypowe zasoby: ekspert przez doświadczenie i grupy wsparcia w formie klubowej; 4.7. Aktywizacja zawodowa i formy zatrudnienia osób z niepełnosprawnością.[K]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo