Wielka księga przedszkola

Autorzy:
Zofia Stanecka
Marianna Oklejak
Ilustracje:
Marianna Oklejak
Wydawcy:
Wydawnictwo Egmont Polska (2020)
Literacki Egmont (2020)
Harperkids (2020)
HarperCollins Polska
Wydane w seriach:
Basia
Literacki Egmont
ISBN:
978-83-276-6191-3, 978-83-281-4821-5
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Po „Wielkiej księdze słów” i „Wielkiej księdze pytań” przyszedł czas na „Wielką księgę przedszkola”! Kiedy Basia pierwszy raz szła do przedszkola, trochę się cieszyła, a trochę bała. Chciała być duża, jak Janek, ale nie wiedziała, jak jej będzie w nowym miejscu. Czy pozna kogoś miłego? Co dokładnie będą robić? Teraz Basia ma 5 lat i wiele przedszkolnych koleżanek i kolegów. Razem bawią się w deszczu i robią pieski z kasztanów, myją zęby, robią prezenty i chodzą na rytmikę. Niektórzy bardzo czekają na przyjście mamy, inni nie chcą wychodzić z przedszkola. Jedni nie lubią jeść, inni chcą więcej kotletów. Każdego dnia wydarza się coś nowego. I tak razem Basia i jej przedszkolni przyjaciele przeżywają cały przedszkolny rok! [Lubimyczytać.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo ciekawe opowiadania z życia w przedszkolu. Polecam
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo