Bajki polsko-angielskie

Redakcja:
Anna Wójcicka
Wydawcy:
Wydawnictwo Ibis (2020-2023)
Books
ISBN:
978-83-66462-22-9, 978-83-67498-21-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
publikacje dydaktyczne
zbiory opowiadań

"Bajki polsko-angielskie to książka przeznaczona dla dzieci. Jej lektura będzie nie tylko przyjemnością, ale też ciekawą metodą nauki języka angielskiego. W publikacji zamieszczono teksty znanych i popularnych bajek w dwóch wersjach językowych angielskiej i polskiej. Dziecko najpierw czyta treść bajki po angielsku, a następnie może przeczytać ten sam tekst po polsku. Dodatkowo na dole każdej strony umieszczono kluczowe słowa, które powinien opanować młody czytelnik, a na końcu książki znajduje się minisłownik zawierający słówka pojawiające się w tekstach. Na kartach Bajek polsko-angielskich znalazły się: Roszpunka, Jaś i łodyga fasoli oraz Alicja w Krainie Czarów..."
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo