Wrześniowe dziewczynki

Tytuł oryginalny:
The september girls
Autor:
Maureen Lee
Tłumacz:
Ewa Morycińska-Dzius
Wydawcy:
Świat Książki - Grupa Wydawnicza Weltbild (2011)
Grupa Wydawnicza Weldbild (2011)
Świat Książki Grupa Weltbild Media (2011)
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

Pasjonująca historia dwóch rodzin - wielkiej przyjaźni, miłości, tajemnic i zdrad. Opowieść o wielkiej przyjaźni, miłości, tajemnicach i zdradzie. Liverpool, rok 1920. Podczas burzliwej wrześniowej nocy dwie kobiety - bogata, nieszczęśliwa w małżeństwie właścicielka rezydencji i uboga emigrantka z Irlandii - rodzą w tym samym domu dwie córki, Carę i Sybil. Po 19 latach gdy wybucha wojna "wrześniowe dziewczynki" razem stacjonują na Malcie, a nieustraszone miasto Liverpool jedna po drugiej sypią się bomby. Wojenna zawierucha na zawsze zmieni życie Cary i Sybil - przyniesie miłość, ból, rozpacz ale i nadzieję.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Maureen Lee
Tłumacz:Ewa Morycińska-Dzius
Wydawcy:Świat Książki - Grupa Wydawnicza Weltbild (2011) Grupa Wydawnicza Weldbild (2011) Świat Książki Grupa Weltbild Media (2011)
ISBN:978-83-7799-080-3 978-83-779-080-3 978-83-7799-80-3 978-83-7790-080-3 987-83-7799-080-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo