Opowieści z Dzikich Pól

Autorzy:
Jacek Komuda
Jacek L. Komuda
Ilustracje:
Hubert Czajkowski
Wydawcy:
Legimi (2018-2019)
Fabryka Słów (2004-2019)
Alfa-Press Greźlikowski Zbigniew (1999)
Wydane w seriach:
Bestsellery Polskiej Fantastyki
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
4.3 (3 głosy)

Dzikie Pola. Jacek Komuda sprawia, że ta odległa kraina staje się nam bliska i pożądana. Każdy, kto tam mieszka, choćby hultaj i zabijaka, zauroczy czytelnika. A niektórzy mogą rzucić prawdziwy urok i zanim się obejrzymy, podsunąć cyrograf do podpisu. Wiecznie będziem tęsknić za opowieścią o Dzikich Polach. Brzęk szabel, błysk zbroi, pojedynki, kurhany, szubieniceů Horror po sarmacku Kresy Rzeczypospolitej - zabójczo piękne i piekielnie groźne. Szczególnie dla tych, co szablą robić nie umiejąůKto stamtąd, choćby hultaj i zabijaka, rozmiłuje w sobie Czytelnika. Bo gdzie indziej szukać tak wytrwałych kochanków i tak zaciekłych pojedynków? Od ponad stu lat monopol na wiek XVII posiada Henryk Sienkiewicz. Autor äTrylogiiö tak zawłaszczył umysły rodaków, że trudno wyobrazić sobie inny obraz sarmackiej Polski. Na tym większe uznanie zasługuje Jacek Komuda, starający się odkłamać Sienkiewiczowską wizję epoki. W dodatku w niezwykle atrakcyjnej formie. "Opowieści z Dzikich Pól" nie są bowiem zbiorem opowiadań przygodowych, ale horrorów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • p.Jacek Komuda jak zwykle mistrz w tematyce, w której się porusza za pomocą pióra.Polecam również inne pozycje tego świetnego autora. W jego książkach można się zatracić i zakochać.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Jacek Komuda Jacek L. Komuda
Ilustracje:Hubert Czajkowski
Tłumacz:Hubert Czajkowski
Redakcja:Robert Łakuta
Wydawcy:Legimi (2018-2019) Fabryka Słów (2004-2019) Alfa-Press Greźlikowski Zbigniew (1999)
Serie wydawnicze:Bestsellery Polskiej Fantastyki
ISBN:83-7179-165-8 83-89011-46-8 978-83-7574-184-1 978-83-7574-385-2 978-83-7574-789-8 978-83-7964-480-3 83-890111-46-8 978-83-7454-184-1 978-83-7574-789-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 33 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo