Pięcioro dzieci i "coś"

Tytuł oryginalny:
Five children and It
Autor:
Edith Nesbit (1858-1924) ...
Tłumacz:
Irena Tuwim (1898-1987) ...
Ilustracje:
Maria Orłowska-Gabryś (1925-1988) ...
Wyd. w latach:
1957 - 2013
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0 (3 głosy)

Wymarzone wakacje - szczególnie na wsi z dala od gwaru wielkiego miasta, mogą stać się niezwykłą przygodą. Pięcioro dzieci - Robert, Anatea, Janeczka, Cyryl i najmłodsze z rodzeństwa - braciszek pieszczotliwie nazywany Barankiem, nie spodziewało się, że w spokojnej okolicy - na łonie natury spędzą najbardziej zadziwiające chwile w życiu. Podczas zabawy w starym kamieniołomie odnajdują dziwnego piaskowego stwora zakopanego tam od tysięcy lat... Piaskoludek potrafi spełnić każde życzenie dzieci. Dzięki temu każdy dzień zapowiada wspaniałą zabawę - dzieci stają się właścicielami góry złota albo przenoszą się do niebezpiecznego oblężonego zamku. Nie wszystkie życzenia są przemyślane, dlatego muszą dać radę sobie także w trudnych sytuacjach - na przykład gdy jedno z nich stało się olbrzymem, a drugie poważnym dorosłym... A Ty jaką masz prośbę do Piaskoludka?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:powieść fantastyczna
Autorzy:Edith Nesbit (1858-1924) Maria Orłowska-Gabryś (1925-1988) Harold Robert Millar Edith Nesbith
Tłumaczenie:Irena Tuwim (1898-1987) Paweł Łopatka
Ilustracje:Maria Orłowska-Gabryś (1925-1988) Zbigniew Dobosz Aneta Krella-Moch Harold Robert Millar Marta Blachura Aleksandra Michalska-Szwagierczak
Wydawcy:Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2013) Znak emotikon (2013) Wydawnictwo Zielona Sowa (2000-2010) Wydawnictwo Siedmioróg (1999-2006) Wydawnictwo KAMA (2000) Cypniew (1998-2000) PRÓSZYŃSKI I Spółka (1999) Pomoc Społeczna SOS (1997) Wydawnictwo Puls (1995) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1957-1994) Państwowe Wydawnictwo Literatury Dziecięcej (1957)
Serie wydawnicze:Przeczytaj Sam Znak Emotikon Arcydzieła Literatury dla Dzieci i Młodzieży Dla Dzieci i Młodzieży KLASYKA DZIECIĘCA Lektura - Siedmioróg Lektura dla Klasy 5 Światowa Klasyka Dziecięca
ISBN:1-85917-039-0 83-10-09380-2 83-7153-334-9 83-7180-486-5 83-7220-166-8 83-7254-014-4 83-7389-011-4 83-85972-54-4 978-83-240-1940-3 978-83-240-1985-4 978-83-7435-370-0 978-83-7623-426-7 185917039 7153-334-9
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna powieści proza reprodukcje
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 56 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo