Romeo i Julia

Tytuł oryginalny:
Romeo and Juliet
Autor:
William Shakespeare (1564-1616) ...
Tłumacz:
Józef Paszkowski (1817-1861) ...
Opracowanie:
Wojciech Rzehak ...
Ilustracje:
Jacek Siudak ...
Wyd. w latach:
1973 - 2016
Autotagi:
druk
historia
książki
literatura piękna
podręczniki
Więcej informacji...
2.7 (3 głosy)

Hamlet należy do najwybitniejszych sztuk Shakespeare'a. Utarło się słusznie, że rola tytułowa w tym dramacie jest marzeniem każdego aktora. Akcja sztuki rozgrywa się prawie w całości na zamku króla Danii w Elsynorze i rozpoczyna się po nagłej śmierci króla Hamleta. Na tron wstępuje jego brat Klaudiusz i żeni się z wdową po Hamlecie ľ królową Gertrudą. Do kraju wraca z Wittenbergi syn zmarłego króla ľ o imieniu identycznym jak ojciec ľ Hamlet. Zrozpaczony po śmierci ojca książę jest dodatkowo zgorszony postępowaniem matki, która wyszła za jego stryja niedługo po śmierci poprzedniego męża (w czasach Szekspira było to uznawane za kazirodztwo). Tymczasem na zamku zaczyna pojawiać się duch zmarłego króla Hamleta...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:notatki na marginesie, cytaty, które warto znać, streszczenie
Autorzy:William Shakespeare (1564-1616) Józef Paszkowski (1817-1861) Wojciech Rzehak Jacek Siudak William Szekspir Mirosława Szeptycka Maciej Słomczyński (1920-1998) Stanisław Barańczak (1946-2014) Jerzy Rzehak Czesław Miłosz (1911-2004) Wydawnictwo Greg
Tłumaczenie:Józef Paszkowski (1817-1861) Stanisław Barańczak (1946-2014)
Opracowanie:Wojciech Rzehak Mirosława Muniak Mirosława Szeptycka Agnieszka Woźny
Ilustracje:Jacek Siudak Jonasz Porywczy
Wstęp:Róża Jabłkowska (1910-2003)
Instytucja sprawcza:William Szekspir
Przedmowa:Janusz Uhma Jerzy Polanicki
oraz:William Szekspir
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (2000-2016) Wydawnictwo Zielona Sowa (1997-2008) Państwowy Instytut Wydawniczy (1973-2004) Siedmioróg (1997-2000) Kama (1994) Wydawnictwo Polskiej Prowincji Dominikanów W drodze (1990)
Serie wydawnicze:Lektura Lektura - Greg Lektura z Opracowaniem wydanie z opracowaniem Biblioteka Szkolna Lektury Dla Każdego z opracowaniem dla uczniów i nauczycieli
ISBN:83-7033-120-3 83-7162-454-9 83-85069-22-4 83-86235-07-1 83-86740-42-6 978-83-7327-028-2 978-83-7327-031-2 978-83-7327-253-8 978-83-7435-664-0 978-83-7623-032-0 83-7327-028-2 83-7327-028-8 978-83-7327-028-0 978-83-7327-031-0 978-83-7327-253-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne dramat druk elementy biograficzne epika gimnazjum historia indeksy książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki proza publikacje dydaktyczne reprodukcje rodzina spisy szkoły podstawowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 111 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo