Fontanny raju

Tytuł oryginalny:
Fountains of paradise
Autor:
Arthur Charles Clarke (1917-2008)
Tłumacz:
Radosław Kot
Wydawcy:
Wydawnictwo Vis-à-vis Etiuda (2010)
Dom Wydawniczy REBIS (1999)
Wydawnictwo Amber (1996-1997)
Wydane w seriach:
Mistrzowie SF
ISBN:
83-7082-543-5, 83-7169-045-2
978-83-61516-51-4
Autotagi:
druk
książki
powieści

Vannevar Morgan jest najbardziej błyskotliwym inżynierem na świecie roku 2142. Jego ostatnim projektem była potężna konstrukcja, która połączyła dwa kontynenty: Most Gibraltarski. Teraz marzy o czymś nieporównanie bardziej ambitnym: gigantycznym systemie wind do przewozu ludzi i materiałów z Ziemi do satelity znajdującego się w przestrzeni kosmicznej. To jakby odskocznia do podróży do innych planet. A pewnego dnia może i do gwiazd. Raj na tropikalnej wyspie o nazwie Taprobane to jedyne miejsce na świecie, skąd mogłaby kursować taka winda. Ale jedynym odpowiednim miejscem na Taprobane jest Święta Góra, zazdośnie strzeżona przez czcigodną kapłankę imieniem Anandatissa Bodhidharma Mahanayake There, administratorkę świątyni Sri Kanda... Ale oczywiście jak to u Clarke`a najważniejsze jest zderzenie ze sobą dwóch postaw, dwóch filozofii. Czy i tym razem spokojne, uduchowione życie przegra z pogonią za wygodą i pędem cywilizacji do ulepszania wszystkiego? Fontanny Raju to obok cyklu Odysei kosmicznej i Spotkania z Ramą najgłośniejsza powieść Arthura C. Clarke`a. Otrzymała obie najbardziej prestiżowe nagrody w dziedzinie literatury science fiction: Hugona (Hugo Award) i Nebuli (Nebula Award).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo