Kajtuś czarodziej

Autor:
Janusz Korczak
Ilustracje:
Tomasz Borowski ...
Wyd. w latach:
1960 - 2016
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0

Kajtuś jest zwyczajnym chłopcem - trochę psoci, trochę zmyśla i uwielbia słuchać historii opowiadanych przez babcię. Pewnego dnia odkrywa, że potrafi czarować. Początkowo wykorzystuje swoją nową umiejętność do zabawy: zamienia kredę w mydło, kanapkę klasowego łasucha w żabę, a przed odpowiedzią w szkole broni się, zsyłając na nauczyciela stado much. Jednak z czasem sprawy się komplikują: czary zaczynają wymykać się spod kontroli, a Kajtuś ucieka z domu, pozostawiając w nim wyczarowanego sobowtóra. Kajtuś Czarodziej to opowieść o świecie dziecięcej wyobraźni i o trudzie ulepszania świata. O marzeniach oraz o tym, co się dzieje, kiedy marzenia się spełniają. To także książka o dorastaniu. Książka dla dzieci, które mają ochotę na odrobinę magii, i dla dorosłych, którzy tęsknią za czasami, kiedy byli mali i potrafili czarować. [lubimyczytać.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Opowiadania (1918-1939) Uparty chłopiec
Autor:Janusz Korczak
Ilustracje:Tomasz Borowski Paweł Kołodziejski Marek Czernek Sławomir Majewski Gabriel Rechowicz (1920-2010) Marianna Oklejak
Posłowie:Wiktor Woroszylski (1927-1996)
Lektor:Maciej Orłowski
Redakcja:Edyta Wygonik-Barzyk
Wydawcy:Biblioteka Akustyczna (2016) NASBI (2016) W. A. B (2012) IBUK Libra (2008-2012) Wydawnictwo Zielona Sowa (2000-2008) Polskapresse. Oddział Prasa Krakowska (2005) Wydawnictwo Siedmioróg (1997-2004) Latona (1998) TUKAN Remy (1994) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1993-1994) Nasza Księgarnia (1960-1988)
Serie wydawnicze:Niezapomniane Książki Naszego Dzieciństwa Lektura Szkolna Lektura Szkolna (Nasza Księgarnia) Zielona Biblioteka Dzieła Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa Złoty Liść Lektura Szkolna - Zielona Sowa Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa - II Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa - Polskapresse Niezapomniane Książki Naszego Dzieciństwa - red. Edyta Wygonik kolekcja "Gazety Krakowskiej" kolekcja "Glosu Wielkopolskiego"
ISBN:83-10-08686-5 83-7032-103-8 83-7162-216-3 83-7220-220-6 83-7254-302-X 83-7389-488-8 83-85449-44-2 83-85748-02-4 978-83-7435-113-3 978-83-7435-394-6 978-83-7435-606-0 978-83-7747-353-5 978-83-7747-667-3 978-83-7895-194-0 83-7032-10-8 83-10-86686-5 83-7297-016-3 83-85746-02-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantastyka ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 96 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo