Kuzynki Kruszewskie: Dziedziczki

Autor:
Andrzej Pilipiuk ...
Ilustracje:
Katarzyna Oleksa ...
Wydawcy:
Legimi (2020)
Wydawnictwo Fabryka Słów (2004-2020)
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym LARIX (2012)
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.3 (10 głosów)

Choć nic na to nie wskazywało, ten deszczowy dzień miał przynieść zmiany w życiu wielu ludzi. Na razie jednak nieliczni mieszkańcy byłego PGR-u Kruszewice budzili się właśnie z pijackiego snu i myśleli, co by tu wypić z rana. Kuzynki Kruszewskie i ich niezwykła przyjaciółka Monika przygotowywały powrót do swojego rodowego majątku, a Mistrz Michał Sędziwój planował podróż na daleki Tajwan. W tym samym czasie miarowy stukot kół pociągu kołysał łowców wampirów Arminiusa i Laszlo, zmierzających do dalekiego Trondheim. Mieli nadzieję rozwikłać tam zagadkę tajemniczego budowniczego katedr, który zdawał się być starszy niż one same. W ukrytym przed oczami świata miejscu członkowie Bractwa Drugiej Drogi jak co dzień planowali wydarcie alchemikowi jego sekretów, by zyskać nieśmiertelność i zapanować nad światem. Zakopane dawno temu pod kruszewickim krzyżem zło spokojnie czekało na swoją kolej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dziewczyny chcą się wreszcie ustatkować i rozpocząć normalne życie. Odzyskują majątek w Kruszewicach, odbudowują dwór. Kuzynki będą musiały się wykazać sporą kreatywnością cierpliwością i odwagą by przebić się biurokratyczno-administracyjną ścianę, niechęć mieszkańców. Do tego wszystkiego na horyzoncie pojawia się tajemniczy Meteor, który sprawia, że nasza Monika ma prawdziwą burzę hormonów. • Oprócz przygód dziewczyn, śledzimy również zmagania Michała Sędziwoja z Bractwem Drugiej Drogi, którzy chcą zdobyć od mistrza przepis na kamień filozoficzny, oraz wyprawę łowców wampirów śladami tajemniczego Architekta. • Książkę, jak wszystkie części cyklu czyta się bardzo dobrze, jednak czegoś mi brakowało w powieści. Trochę mniej akcji, mniej ciekawostek, którymi Pilipiuk sypie jak z rękawa, mniej wiedzy historycznej o tradycjach i zwyczajach, którą pisarz dzieli się ochoczo z czytelnikami. • Pilipiuk dalej czaruje swoim językiem i grafomaństwem, w dalszym ciągu cudownie łączy szarą rzeczywistość z fantastycznym bajkowym światem, co prawda nie z takim wdziękiem jak w poprzednich tomach, jednak finał trylogii spełnił moje oczekiwania. W gruncie rzeczy każdy kiedyś dorasta... • A Kuzynki Kruszewskie pokochałam, Pilipiuka też, za to że potrafi na mojej twarzy wywołać szeroki uśmiech. • Marta Ciulis- Pyznar
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Kuzunki Kruszewskie T.3. Dziedziczki [3] Dziedziczki [DB-M]
Autorzy:Andrzej Pilipiuk Tomasz Olszakowski
Ilustracje:Katarzyna Oleksa Krystyna Oleska
Lektor:Roch Siemianowski
Wydawcy:Legimi (2020) Wydawnictwo Fabryka Słów (2004-2020) Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym LARIX (2012)
Serie wydawnicze:Kuzynki Kruszewskie Bestsellery Polskiej Fantastyki Czytaj z "Wprost" Fabryka słów Kuzynki
ISBN:978-83-60505-51-9 978-83-60505-52-6 978-83-7574-243-5 978-83-7574-251-0 978-83-7574-316-6 978-83-7574-552-8 978-83-7574-604-4 978-83-7574-923-6 978-83-7964-543-5 978-83-89011-60-2 83-60505-52-6 83-7574-604-4 83-89022-60-3 9783-7574-923-6 978-83-60505-52-8 978-83-89011-60-3 987-83-7574-604-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika fantastyka książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 62 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo