Hamlet

Autorzy:
William Shakespeare (1564-1616)
William Szekspir (1564-1616) ...
Wyd. w latach:
1913 - 2011
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...

Dieses Drama um den dänischen Königssohn Hamlet gehört wohl zu den bekanntesten Dramen überhaupt. Hamlet ist zum Prototyp des Zauderers geworden, "dem der Intellekt die Tat zersetzt". "Der Sprachkünstler und Sprachschöpfer Shakespeare scheint sich im Hamlet sein Ebenbild geschaffen zu haben. Denn wie keine andere Gestalt Shakespeares weiß Hamlet auf dem Instrument der Sprache wie auf einer Orgel mit mehreren Manualen und Registern zu spielen." 21 Seiten Nachwort, in dem außer Biografischem und Ausführungen zur Textgeschichte Goethes Gedanken zu Shakespeare "Shakespeare und kein Ende" enthalten sind, sowie ausführliche Anmerkungen, machen das Heft zu einer wertvollen Lektüre. William Shakespeare (1564-1616) gilt als einer der größten Dichter und Dramatiker der Weltgeschichte. Er verfasste zahlreiche Dramen, Tragödien, Komödien und Gedichte, mit denen er schon zu Lebzeiten Anerkennung und Wohlstand errang. Aber erst in den folgenden Jahrhunderten wurde er zum Prototypen des literarischen Genies, ohne den die Entwicklung der neueren Literatur von Goethe über Brecht bis in die Gegenwart hinein undenkbar ist.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:tragedia w 5 [pięciu] aktach Makbet Tragödie in fünf Akten Romeo i Julia Zweisprachige Ausgabe tragedja w 5 aktach Król Lir królewicz duński
Autorzy:William Shakespeare (1564-1616) William Szekspir (1564-1616) Józef Paszkowski (1817-1861) Stanisław Barańczak Manuel Angel Conejero Dionis-Bayer Harold Jenkins
Redakcja:Józef Paszkowski (1817-1861) Oscar James Campbell (1879-1970) Alfred Rothschild Stuart Vaughan
Tłumaczenie:Józef Paszkowski (1817-1861) Maciej Słomczyński (1920-1998) Władysław Tarnawski Andrzej Tretiak (1886-1944) August Wilhelm von Schlegel (1767-1845) Witold Chwalewik
Opracowanie:Wojciech Rzehak Anna Willman Stanisław Helsztyński Grzegorz Sinko
Reżyseria:Franco Zeffirelli (1923-2019) Kenneth Charles Branagh Kevin Kline
Zdjęcia:Alex Thomson (1929-2007)
Wstęp:Włodzimierz Lewik (1905-1962)
Kompozytor:Patrick Doyle
Lektor:Julie Christie
Reżyseria nagrania:Franco Zeffirelli (1923-2019)
Przedmowa:Andrzej Tretiak (1886-1944)
Wydawcy:Wydawnictwo GREG (2003-2011) Hamburger Lesehefte Verlag (2008) Deutscher Taschenbuch Verlag (2007) Warner Home Video (2007) Mediaprofit Sp. z o. o. ul. Batorego 18 02-591 Warszawa (2006) Znak (2006) Zielona Sowa (1997-2006) Orkla Press Polska (2005) Catedra Letras Universales (2005) Prószyński i Spółka (2001) Promocja (2001) Wydawnictwo Siedmioróg (1998-2001) Penguin Books (1994-2001) CIL Polska-Kolekcje (2000) Wydaw. Kama (1994-1997) Wordsworth Editions Limited (1992) Best Film (1990) W drodze (1990) Wydawnictwo Literackie (1975-1987) Państwowy Instytut Wydawniczy (1952-1986) Methuen (1982) Wydaw. Zakł. Narodowy im. Ossolińskich (1971) Zakład Narodowy im. Ossolińskich (1953-1971) Bantam Books (1961) Gebethner i Wolff (1913-1925) Krakowska Spółka Wydawnicza (1922) Elipsa Sp. z o. o. ul. Podleśna 4 01-673 Warszawa Szeremet
Serie wydawnicze:Penguin Popular Classics Biblioteka Szkolna Lektury dla Każdego Arcydzieła Literatury Światowej Biblioteka Gazety Wyborczej Biblioteka Narodowa. Seria 2 Biblioteczka Uniwersytetów Ludowych i Młodzieży Szkolnej Hamburger Leseheft Lektura Lektura z opracowaniem - Greg Nasza Biblioteka Seria Kieszonkowa PIW Wordsworth Classics Biblioteka Narodowa Kolekcja Shakespeare Lektury Wszech Czasów Lektury Wszech Czasów - Orkla Press Polska Tragedie lektury szkolne spektakl teatru TV BBC
ISBN:0-14-062058-3 1-85326-009-6 83-06-01117-1 83-60174-35-0 83-60322-12-0 83-7162-469-7 83-7255-935-X 83-7327-029-9 83-7327-252-6 83-7389-689-9 83-86235-50-0 83-86740-40-X 84-376-1097-4 978-3-423-12483-6 978-3-87291-130-8 978-83-240-0709-7 978-83-60446-35-5 978-83-60446-36-2 978-83-61809-14-2 978-83-61809-24-1 978-83-7327-023-7
ISSN:0406-0636
Autotagi:dokumenty elektroniczne dramat druk DVD epika filmy filmy i seriale film i wideo historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki proza rejestracje audio i wideo szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 89 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo