Historia powszechna:

wiek XVI-XVII

Autor:
Zbigniew Wójcik (1922-2014)
Wyd. w latach:
1968 - 2012
Autotagi:
druk
historia
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...
4.0

Rozdział 1: Kiertunki rozwoju gospodarczo-społecznego Europy w wieku XVI i XVII; Rozdział 2: Warunki bytowe i życie codzienne; Rozdział 3: Wielkie odkryci ageograficzne; Rozdział 4: Kraje prastarych cywilizacji; Rozdział 5: Afryka; Rozdział 6; Humanizm i renesans; Rozdział 7: Walka o hegemonię w Europie Zachodniej w pierwszej połowie XVI wieku; Rozdział 8: Reforma w Niemczech; Rozdział 9: Rozwój reformacji i ostateczny rozłam w zachodnim chrześcijaństwie; Rozdział 10: Europa Wschodnia i Kraje skandynawskie w XVI wieku. Początek walki o Dominium Maris baltici; Rozdział 11: W kręgu ekspansji tureckiej; Rozdział 12: Rewolucja w Niderlandach a konflikt hiszpańsko-angielski; Rozdział 13: Europa na przełomie stuleci; Rozdział 14: W walce o państwa carów; Rozdział 15: Wojna trzydziestoletnia - konfflikt zbrojny na pograniczu dwóch epok; Rozdział 16: Wzrost znaczenia Francji i zmierz Hiszpanii; Rozdział 17: Rewolucja angielska; Rozdział 18: Na przełomie dziejów Europy Śodkowo-Wschodniej; Rozdział 19: Europa Zachodnia w okresie przwagi francuskiej; Rozdział 20: Sztuka, literatura i myśl epoki baroku;
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:wiek XVI-XV XVI-XVII wieku wiek XVI-XVII
Autor:Zbigniew Wójcik (1922-2014)
Redakcja:Maria Skowronek
Opracowanie:Anna Kalinowska
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN (1968-2012) Państw. Wydaw. Nauk (1968-2008) Wydawnictwo Naukowe PWN SA (1996-2006) Państ. Wydaw. Naukowe (1973-2001) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1968)
ISBN:83-01-01315-X 83-01-12920-4 83-01-13837-8 978-83-01-08912-2 978-83-01-14603-0 83-01-13837-8 978-83-0114-603-0 8301383781 978830114603 83-01-01315 83-01-12920 83-01-13837 83-01-02315-X 83-01-08912-11 978-83-01-13837-8
Autotagi:barok dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne historia ikonografia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe renesans reprodukcje skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 128 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo