O Tadku Niejadku, babci i dziadku:

bajka muzyczna

Autor:
Wanda Chotomska (1929-2017)
Reżyseria:
Wiesław Opałek (1920-1980)
Kompozytor:
Mieczysław Janicz (1901-1990)
Instytucja sprawcza:
Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Mieczysława Janicza
Dźwięk:
Mieczysław Janicz (1901-1990)
Wyd. w latach:
2003 - 2010
Wydane w seriach:
Bajki-Grajki
Autotagi:
audiobooki
CD
nagrania muzyczne
Więcej informacji...
4.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Urocza motywacja dla niejadków w starym stylu, choć ze współczesnej perspektywy można pomyśleć, że Tadek nieco przeszedł ze skrajności w skrajność - co jednak nie umniejsza świetnym muzycznym utworom całości i lekkiej atmosferze bajki, a Tadek jest uroczo irytujący w wykonaniu Z. Raciborskiej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Wanda Chotomska (1929-2017)
Reżyseria:Wiesław Opałek (1920-1980)
Kompozytor:Mieczysław Janicz (1901-1990)
Wykonanie:Irena Kwiatkowska (1912-2011) Tadeusz Bartosik (1925-1985) Wanda Majerówna Zofia Raciborska (1924-2004) Barbara Stępniakówna (1923-1994) Zdzisław Salaburski (1922-2006) Włodzimierz Zagórski Zbigniew Kryński (1921-1995) Bogdan Niewinowski (1923-1996) M. Nanowska Elżbieta Gaertner Aleksander Gąssowski (1910-1980) Wiktor Nanowski (1920-1987) Wojciech Zagórski (1928-2016) Rudolf Gołębiowski (1919-2000)
Instytucja sprawcza:Zespół Instrumentalny pod dyrekcją Mieczysława Janicza
Dźwięk:Mieczysław Janicz (1901-1990)
Wydawcy:Omedia (2010) Polskie Nagrania (2003) Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Nagrania Muza Polskie Nagrania Muza Muza
Serie wydawnicze:Bajki-Grajki
Autotagi:audiobooki CD literatura muzyka nagrania nagrania muzyczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo