Syndrom czerwonej hulajnogi

Autor:
Mirka Jaworska
Wydawcy:
Prószyński i Spółka (2013)
Wydawnictwo Prószyński Media (2013)
ISBN:
978-83-7839-477-8
Autotagi:
autobiografie
beletrystyka
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
3.3 (3 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pozycja konieczna do przeczytania dla osób, które interesuje zagadnienie spektrum autyzmu. To historia opowiedziana z perspektywy matki, która szuka pomocy dla swojego syna z autyzmem. Historia o zderzeniach ze ścianą niezrozumienia problemu, braku dostępu do terapii, braku specjalistów znających się na problemie. Dziś, pomimo wielu zmian na lepsze rodzice nadal trafiają na niek­ompe­tent­nych­ lekarzy, muszą radzić sobie z niezrozumieniem osób postronnych a nawet najbliższych względem zachowań atypowego dziecka. Ta pozycja to wgląd w ich życie, być może pomoże choć trochę zrozumieć ich sytuację i wykrzesać z siebie odrobinę chociaż empatii.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo