Chłopi: Zima

Inne tytuły:
Chłopi T. 2.
Autor:
Władysław Stanisław Reymont (1867-1925) ...
Opracowanie:
Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989)
Irena Orlewiczowa ...
Wyd. w latach:
1948 - 2022
ISBN:
83-914322-0-3, 83-914322-2-X
978-83-288-1767-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...

„Chłopi, Część druga - Zima” to lektura szkolna. Ebook „Chłopi, Część druga - Zima” zawiera przypisy opracowane specjalnie dla uczennic i uczniów liceum i technikum.

Książkę polecają Wolne Lektury — najpopularniejsza biblioteka on-line.

Władysław Stanisław Reymont

Chłopi, Część druga - Zima
Epoka: Pozytywizm, Modernizm Rodzaj: Epika Gatunek: Powieść
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Chłopi T. 2. Chłopi Tom 2. Chłopi Część 2,
Autorzy:Władysław Stanisław Reymont (1867-1925) Władysław St Reymont
Opracowanie:Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989) Irena Orlewiczowa Adam Bar (1895-1955) Lech Majewski
Przedmowa:Zygmunt Szweykowski (1894-1978)
Fotografia:Mariusz Wideryński
Przygotowanie do druku:Adam Bar (1895-1955)
Ilustracje:Apoloniusz Kędzierski Zygmunt Kamiński
Wydawcy:Legimi (2022) Wolne Lektury (2022) Fundacja Edukacji i Kultury Narodowej Siejba im. Tadeusza Kościuszki (2000) Państwowy Instytut Wydawniczy (1967-1990) Gebethner i Wolff (1948)
ISBN:83-914322-0-3 83-914322-2-X 978-83-288-1767-8
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 31 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo