Czarny młyn

Autor:
Marcin Szczygielski
Wyd. w latach:
2007 - 2021
Autotagi:
audiobooki
druk
powieści
proza
Więcej informacji...
3.6 (5 głosów)

Książka zdobyła Grand Prix w drugiej edycji Konkursu Literackiego im. Astrid Lindgren organizowanego przez Fundację ABCXXI - Cała Polska Czyta Dzieciom, w kategorii wiekowej 10-14 lat. Ta doskonała, zakrawająca o horror, mroczna powieść trzyma w napięciu już od pierwszych zdań. Wszystko dzieje się w małej, zaniedbanej wiosce, w której zostało już tylko kilka upadających gospodarstw. Niczego się tu nie uprawia ani nie hoduje zwierząt, bo z niewiadomych przyczyn nic nie chce tu rosnąć. Wokół wyrastają jedynie słupy wysokiego napięcia, a w tle straszą ruiny kombinatu dawnej spółdzielni rolniczej. To ponure, nieprzyjazne miejsce, skąd wszędzie jest za daleko i gdzie nawet nie odbiera telewizja - to cały świat jedenastoletniego Iwo i grupki jego przyjaciół. Swoista izolacja i konieczność samodzielnego organizowania sobie zabaw, spowodowana brakiem dostępu do popularnych rozrywek, tworzą między dziećmi silną więź i poczucie wzajemnej odpowiedzialności. To właśnie ona pozwoli im razem przetrwać nadchodzący koszmar. Pewnego razu we wsi zaczynają się bowiem dziać dziwne, trudne do wyjaśnienia zjawiska, które z każdym dniem przybierają coraz bardziej makabryczny obrót. Na domiar złego okazuje się, że z nieobliczalnym żywiołem dzieci muszą się zmierzyć zupełnie same. W jaki sposób przygotują się do decydującej wyprawy? Czy uda im się rozwikłać zagadkę Czarnego Młyna i stawić czoła jego destrukcyjnej energii? I jaką rolę odegra w tym wszystkim upośledzona siostra głównego bohatera? [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Miałka powieść. Postaci niby dobrze zbudowane, ale czegoś tu brakuje. Na pewno morału i ogólnego sensu powieści. Zupełnie nie rozumiem dlaczego książka otrzymała nagrodę literacką im. Astrid Lindgren. No chyba, że po znajomości... A nauczycielka córki w 6 klasie przedłożyła tę pozycję nad... Przygody Tomka Sawyera. Hańba po prostu!
  • Brak akcji. Nudna fabuła. Wielu nic nie wnoszących bohaterów. Nierozwiązane wątki.
  • Książka fantastyczna, ciekawa i zaskakująca. Jednak brakowało mi w niej tego czegoś.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:20588
Autor:Marcin Szczygielski
Lektorzy:Janusz Zadura Jacek Dragun Małgorzata Kaczmarska-Rucińska
Wydawcy:Heraclon International (2021) Legimi (2021) Instytut Wydawniczy Latarnik im. Zygmunta Kałużyńskiego (2014-2021) Heraclon International. StoryBox.pl (2015) Wydawnictwo Piotra Marciszuka Stentor (2011-2014) Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2007-2012) Senator (2011) IBUK Libra (2011) StoryBox.pl
Serie wydawnicze:Kora Czytak Larix Audiobook Audiobook - Heraclon International Czytak Larix 20570-20588 Kora (Wydawnictwo Piotra Marciszuka Stentor)
ISBN:978-83-61245-64-3 978-83-61245-97-1 978-83-63841-31-7 978-83-63841-50-8 978-83-8233-679-5 978-83-8233-680-1 978836145643 978-83-6125-64-3 978-83-61245-62-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak dokumenty elektroniczne druk DVD e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo